Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor lang tid før deres første salg?

thorep

Medlem
Hei!

Mange her som driver nettbutikk tenker jeg:)

Hvor lang tid brukte dere fra butikken var klar , til deres første salg? (inkluderer ikke salg til venner , familie ol)
 

thorep

Medlem
Høres bra ut:D Jeg har hatt min butikk igang ett par uker å ingenting enda , har adwords for hvert produkt
 

thorep

Medlem
Jeg kan ha 1 annonse til 20-30 søkeord. Burde jeg kanskje bruke 1 annonse pr søkeord?

Butikken er forresten EiraDyrebutikk.no

Akruatt nå har vi bare leker , veldig billig , kanskje billigste i landet
 

wellendorf

Medlem
Hmmm, artig! Du fikk meg til å mimre tilbake.
Jeg fikk inn ordre før nettbutikken var klar. Var så smart at jeg tenkte ingen ville finne nettbutikken ennå uansett, og vips! Flau start husker jeg.

Som sagt før her inne på forumet, så har jeg hatt en pang start! Jeg åpnet "dørene" september 2013 og det har kun gått bedre og bedre for hver måned hittil.

Syns forøvrig nettbutikken din/deres ser "ren og pen" ut =) Mulig det tar litt tid i din/deres sjanger da det er mange konkurrenter.
Lykke til!
 

picxx

Well-Known Member
De som tester produktene før de setter opp en butikk har ofte ordre allerede før butikken er helt ferdig, da det er enkelt å "lekke" litt info om denne til allerede eksisterende kunder du har skaffet deg via andre salgskanaler.
Netthandelen f.eks. begynte jo som en profil på qxl.
Mange starter på finn etc. før de finner ut at de skal sette opp noe eget.
Å starte med nettbutikken synes jeg er å begynne litt i feil ende, om man ikke har ett(flere) ganske unikt produkt(er), eller selger kun ett produkt.
 

spikre

peterhamre.no
Så vidt jeg kan se er det denne malen til Magento du har lastet ned: eCommerce - Petsy Shop Responsive Magento Theme | ThemeForest

Den er veldig fin og ren. Klar struktur og god bruk av bilder. MEN dessverre er det ikke det som selger. Se f.eks. finn.no. Det er enkelt. Rent. Selvforklarende. Ingen tvil om at det er rubrikkannonser. Hos deg kan man være itvil om det faktisk er en nettbutikk - fordi den har et originalt design.

Må kommentere et par andre ting du kan gjøre noe med:
- Skriv din egen oversettelse. "Check out" på engelsk betyr ikke "sjekk ut" på norsk. Det er kun på hotell det...
- Skriv gode beskrivelser av produktene. Selv om bildet sier alt, gjør du lurt i å beskrive.
- At nettbutikken drives av Live og Tor skaper ikke tillit til andre enn dem dere allerede kjenner eller har kontakt med. Legg i det minste inn etternavn. Det er lite populært å handle fra butikker som klart drives fra stua.
- "Vårt mål er å ha en billig dyrebutikk med kort leveringstid og stort utvalg av varer i alle størrelser. Vi har også stort fokus på fornøyde kunder.". Høres flott ut, men imponerer ikke spesielt. Prøv å heller bruke punktliste "Kort leveringstid - Gode priser - Garantert fornøyd".
- I mitt hode er "billig" = kina = søppel. Jeg handler aldri fra noen som bruker ordet billig.
 

thorep

Medlem
Sjekket analyticen min nå , å folk graver seg ned i kategoriene , så de skjønner at det er en butikk ihvertfall. Men tar veldig imot tips om tema osv , eller om det går ann endre litt på det jeg har.

spikre: Skal endre på de andre tingene du nevnte og:)
 

NilsF

Medlem
Høres bra ut:D Jeg har hatt min butikk igang ett par uker å ingenting enda , har adwords for hvert produkt

Jeg legger merke til at denne nystartede nettbutikken, Eiradyrebutikk.no, som ennå ikke har oppnådd ett eneste salg, dog kanskje bortsett fra til venner og familie, er den samme som skilter med følgende brukeromtale på nettsiden:

"Takk for rask sending, god kundeservice og bra produkter! Kommer til å bestille mer i fremtiden."

Klikker man så på banneret for brukeromtalen, kommer man til facebooksiden for Eira Dyrebutikk, hvor anmelderen for ca 2 uker siden, dvs. omtrent akkurat i det nettbutikken åpnet, har lagt inn følgende omtale:

"Bestilte et tyggeben, et BristleBone og Chuckit tennisball (2stk i pakken) og fikk det her om dagen. Nana (min Shiba valp) elsket både Chuckit ballene og BristleBone. Hun er vandt med tennisballer, så hun lekte ikke så mye med de med en gang, men i mens jeg åpnet BristleBone var hun veldig interessert! Akkurat nå ligger hun og tygger på tyggebenet.
Takk for rask sending, god kundeservice og bra produkter!
Kommer til å bestille mer i fremtiden."



For meg ser dette dessverre ut for å være en omtale "fabrikkert" av nettbutikken selv. Jeg undrer meg også over hvorfor Red Sea Max S-500 til kr 31.499,00, under kategorien "Fugl og fisk", står angitt som "Utsolgt", i en nettbutikk som altså ikke har gjennomført et eneste salg.

Hvis du tror den beste "oppskriften" er å jukse seg til suksess, så lykke til!

Jeg ser at flere her skryter av designet for nettsiden, men jeg synes plassen på førstesiden er dårlig disponert, med det store bildet for den ene produktkategorien, som beslaglegger det meste av førstesiden. Jeg tror det ville vært en fordel å løfte et bredere utvalg av produkter til toppen av siden, og det området nettbrukeren ser i det millisekundet han avgjør om han skal bli værende eller klikke seg bort fra nettsiden. Jeg er dog ingen ekspert på området.
 

thorep

Medlem
Du burde undersøke litt mer før du anklager for juks.
Dette har vært et hyggelig forum helt til man blir anklaget for ting.
Omtalen er 100% ekte , det er fra ett familiemedlem på andre siden av familien, som bestilte av oss når butikken var helt fersk , som fikk varene , fikk faktura hele pakka.
Å SÅKLART tar vi ikke inn akvarie til den prisen å har på lager. Det bestilles når noen bestiller.
 
Topp