Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mange besøkende har jeg?

JensS

New Member
Hei
Prøver å finne ut hvor mange besøkende jeg egentlig har på min nettside i en gitt måned. Dette finner jeg informasjon om både i AW-stats og Google Analytics. Her kommer noen eksempel-tall for desember 2015:

AW-stats oppgir en del høyere antall unike brukere enn Analytics, men årsakene til dette har jeg lest meg opp på. La oss si 3.500 unike brukere i desember 2015.

Så ser jeg på Search Keyphrases, altså hvilke søkeord som er brukt i motorene for å komme til min nettside. La oss si AW-stats gir 100 forskjellige Search Keyphrases, mens Analytics gir 150 forskjellige Search Keyphrases.

Spørsmål 1: Noen som kjenner til hvorfor Analytics gir flere søkeord brukt enn AW-stats? Dette er konsekvent i alle måneder. Hvilken av dem har rett, de ekstra søkeordene i Analytics må da være reelle?

Spørsmål 2: Det er så veldig få søkeord som er brukt (ca. 100), målt mot antall unike brukere 3.500 i dette eksempelet. Hvor kommer de andre brukerne fra? I Analytics står det (not provided) på de fleste av søkeordene som er brukt. Hva betyr dette? Direktetrafikk kan heller ikke forklare hvordan antall unike brukere har kommet opp i 3.500, disse står ifg. Analytics for bare ca. 7 % av trafikken.

Med disse eksempel-tallene, hvor mange besøkende har jeg på nettsiden i desember 2015?

Takk for alle mulige svar
 

JensS

New Member
Takk for svar. Har lest meg opp på Not provided. Ser det ikke er uvanlig at denne ligger rundt 90 % av totalt antall søkeord, og det samme gjelder for meg. Det jeg ikke har funnet informasjon om er "kvaliteten" på søkeordene som er brukt, men som havner under Not provided. Det er ingen grunn til å anta at søkeordene som havner under Not provided for eksempel bare er spam? Det er er likevel reelle søk?

Som eksempel - la oss si jeg har en side om dyr, og 80% av søkeordene jeg ser i Analytics inneholder ordet "elefant". Da er det ikke urimelig å anta at omtrent 80 % av Not provided også inneholder "elefant"?

Analytics gir jo en del info om fluktfrekvens, sider pr økt, varighet osv. og det ser ikke ut som sekkeposten Not provided er så forskjellig på disse paramterene sammenlignet med søkeordene jeg faktisk ser. Dette skulle vel da tilsi at det er "vanlige" søk også under Not provided....
 

ellaro

Medlem
Takk for svar. Har lest meg opp på Not provided. Ser det ikke er uvanlig at denne ligger rundt 90 % av totalt antall søkeord, og det samme gjelder for meg. Det jeg ikke har funnet informasjon om er "kvaliteten" på søkeordene som er brukt, men som havner under Not provided. Det er ingen grunn til å anta at søkeordene som havner under Not provided for eksempel bare er spam? Det er er likevel reelle søk?

Som eksempel - la oss si jeg har en side om dyr, og 80% av søkeordene jeg ser i Analytics inneholder ordet "elefant". Da er det ikke urimelig å anta at omtrent 80 % av Not provided også inneholder "elefant"?

Analytics gir jo en del info om fluktfrekvens, sider pr økt, varighet osv. og det ser ikke ut som sekkeposten Not provided er så forskjellig på disse paramterene sammenlignet med søkeordene jeg faktisk ser. Dette skulle vel da tilsi at det er "vanlige" søk også under Not provided....

Er ikke not provided søk fra de som allerede er logget inn med gmail da, eller en annen Google tjeneste?
 
Topp