Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye info må jeg samle inn for å ta betalt?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg jobber med en nettside hvor man kjøper en abonnement som trekkes månedtlig. Betalingen skjer ved bruk av Stripe. Slik dette kommer ut av boksen, så trenger brukerene kun å oppgi et brukernavn, passord, samt epostadresse.

Holder det?

Eller det noen regler som sier at jeg f.eks også må få de til å registrere navn, adresse og andre ting for å kunne belaste kortet deres?
 
Jeg bruker Stripe og det er ikke noe de gjør for å sjekke nav eller adressen opp mot betalingskortet.
Når en bruker hos meg trykker på "Betal" så åpnes en liten popup som blir hentet fra Stripe. Her fyller brukeren inn kortinfo og sin epostadresse og det er det. Og kun det blir sendt til Stripe.

Så vidt jeg kan huske så har de et ekstra sikkerhetsvalg man kan sette på, og det er en sjekk på brukerens postnummer. Men tror kanskje det bare fungerte i USA.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dette var svaret fra Stripe:

How much or how little information you collect is completely up to you. That being said, if you're unsure what data to collect, here's a list of things we recommend:

https://stripe.com/docs/checkout#highly-recommended

Men, kan det tenkes at det finnes noen egne regler for landet vi lever i som sier noe som hva som er påkrevd av informasjon for å kunne belaste et kort? Orker ikke å styre med det i etterkant om det blir et problem...
 
Topp