Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan går jeg frem nå, da?

nettvenninnen

New Member
Har en del gode com domener som jeg ønsker å selge. De er kjøpt med tanke på videresalg på auksjon. Jeg synes at Sedon ser seriøse ut, så jeg har lyst til å prøve meg der.

Men...jeg har aldri solgt på auksjon før... Dette blir første gang. Så må nesten spørre dere om noe her inne.

Mine domener er kjøpt hos loopia. Og det er der de står registrert. Vil dette skape problemer for meg? Burde jeg heller ha kjøpt domener hos Sedon? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg kan bevise at jeg eier domenene mine.

Må jeg også overføre domenene til Sedon FØR et salg, eller skjer et eierskifte etter et salg?

Og hva skjer etter et salg? Kan jeg bare puste lettet ut også ordner Sedon eierskifte for meg? Eller må jeg gjøre noe spesielt etterpå? Jeg vil helst fortsette med å kjøpe mine domener der jeg kjøper dem. Men komliserer det et eventuelt salg at jeg ikke kjøper domener hos Sedon?

Håper det finnes noen her som har greie på dette :)
 

Szir0

Member
Hei

Du trenger ikke forandre registar, du kan bare legge til sedo dns på dine domener for å tjene på parking og slik at det står pris og salg av domenet.. Eierskifte skjer etter salg, du får egen side der info om det står. Du må bare gi de auth info code noe som står hos din loopia konto for hver domene.
 

nettvenninnen

New Member
Heisann. Takk for svar.

Jeg skjønte det etterhvert, men syntes at Sedo var både rotete og dyrt å bruke, så jeg gikk over til brandbucket.com, fikk totalt dilla på konseptet og har nå skaffet meg en domeneportofølge på 20 domener. Brandbucket håndplukker navn. Kun 2% blir i snitt godkjent der. Så jeg er veldig spent på om noen av mine domener kommer igjennom :)

Vet ikke om slike verdivurderinger kan stoles på, men har før kjøp av domener prøvd så godt jeg kan på å få en del av navnene opp i 2000 dollars-klassen. Liker konseptet til brandbucket. Hvis domener blir godkjent der, så får man design til navnet. Og det er kjøper som betaler dette via sluttsum. Koster 1 dollar å registrere et domene. Er spent som en liten unge. Tar ca 72 timer å få svar fra dem.
 
Topp