Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gjennomføre en domenehandel

sta

Medlem
Jeg er i den situasjon at jeg har solgt 6 domener til et tysk selskap, men jeg er litt i tvil om hvordan transaksjonen bør foregå. Det er snakk om et seks sifferet beløp så jeg vil helst sikre meg mest mulig, men skjønner at det kan bli vanskelig å få den tyske kjøperen til å betale hele beløpet på forskudd.

Hvordan gjøres slike handler vanligvis? Får man pengene før man overdrager domenet, eller omvendt? Eller betaler man halvparten på forskudd og resten når domenet er overført? Alle tips mottaes med stor takk.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ellers kan dere sikkert få banken til å hjelpe dere!

Han overfører pengene med sikkerhet i dokumentene - dvs at banken utbetaler ikke summen før de har fått dokumentene! Dette gjøres ganske ofte med import fra østen eksempelvis.

Ellers er vel også forslaget til tyr897 greit da det går ut på det samme som banken gjør vil jeg tro. Spørsmålet er bare hvem som tar mest betalt :)

Pen sum du har solgt domenene for da :)
 

tyr897

Medlem
Nå var ikke escrow.com ment som en direkte anbefaling, jeg ville bare frem til at det var escrow du var ute etter. Enten hos din egen bank eller en eventuell annen tredjepart :)
 
Topp