Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage best innlinker?

M.B

Medlem
Ang. Innlinker
Hvordan går dere frem og hva er best?

Kjøper dere innlinker? Virker for meg det enkleste men kan koste endel også.

Skriver artikkler med innlink som senere legges ut på ezine eller lignende sider?

Legger igjen kommentarer med innlink på sider med samme innhold?

Skriver innlegg i forum med en innlink? og har det noe å si om du skriver to innlegg på samme forum med på forskjellige emner eller vil to helt forskjellige forum være det beste?

Det ble visst mange spørsmål ;)
 

zapotek

Medlem
Den store hemmeligheten med å få best (og flest) innlenker, er å lage superduperfantastisk innhold på nettstedet ditt som er av en slik karakter at andre webmastere ser det som en uvurdelig ressurs for sine brukere å lenke til.

Det er derfor Wikipedia ruler søkemotorresultatene over hele verden.
 

M.B

Medlem
Men for oss andre som ikke har "superduperfantastisk innhold", men bare helt greit innhold?:p

Det hjelper jo ikke ha "superduperfantastisk innhold" hvis ingen vet om siden din, da vil jo heller ingen lage lenker til den. Google leser jo ikke artikkelen bare ser om den er "unik" og keyword tettheten... Det ender med at internettsiden kommer på side 100 av googlesøket og ingen finner den. Man må jo "reklamere" litt for siden sin.
 

gjedda63

Medlem
Men for oss andre som ikke har "superduperfantastisk innhold", men bare helt greit innhold?:p

Det hjelper jo ikke ha "superduperfantastisk innhold" hvis ingen vet om siden din, da vil jo heller ingen lage lenker til den. Google leser jo ikke artikkelen bare ser om den er "unik" og keyword tettheten... Det ender med at internettsiden kommer på side 100 av googlesøket og ingen finner den. Man må jo "reklamere" litt for siden sin.

Det der er helt feil. I Googles algoritmer er innhold og jevnlig tillagt innhold over tid en meget viktig del av algoritmen. Hvis du legger inn unikt innhold superdupert eller ikke så vil din generelle ranking i søkemotoren stige. Det gjør at dine målrettede søkeord stiger opp og havner på 1 side slik at alle ser siden din. Ikke bare det, den høye generelle rankingen gjør at du ranker for masse andre fraser som fins i innholdet ditt og kommer til å skaffe deg masse trafikk. På den måten blir siden din synlig og andre websiter kommer til å linke til deg.
Så reklamen din er i realiteten alt du tilfører nettstedet, enten det er greit eller superdupert.
 

metallian

Medlem
JEg har forsåvidt aldri forstått hva somer "incoming links" og hva som ikke er det. Ifølge WP-dashbordet mitt har jeg EN inn-lenke og det er "tilbakemelding" tråden min her på WF. Hvorfor linkene til siden min i diskusjonen rundt editering ikke er inn-linking forstår jeg ikke.

Jeg har jo linket til siden på flere av mine egne blogger, både i linkwidget og i post- men de teller visst ikke heller.

Eller er det bare Wp som ikke fanger de opp?
 

picxx

Well-Known Member
JEg har forsåvidt aldri forstått hva somer "incoming links" og hva som ikke er det.

Wordpress bruker vel API'en til google bloggsøk for å finne innlenker, så det blir ikke all verden.
Ifølge dashbordet i wordpress har jeg 0 innlinker, mens i YSE har jeg litt over 300.000 .. forstå det den som kan.
 

Knut

Medlem
Wordpress bruker vel API'en til google bloggsøk for å finne innlenker, så det blir ikke all verden.
Ifølge dashbordet i wordpress har jeg 0 innlinker, mens i YSE har jeg litt over 300.000 .. forstå det den som kan.

Hva er YSE?
 

picxx

Well-Known Member
Yahoo site explorer.
Ser forresten tallet har krøpet opp til over 400.000.
 

metallian

Medlem
400 000 innlinker? Det er jo et latterlig tall, hvordan oppnår man noe sånt uten en spambot for en norsk side?

Hvor sjekker du dette tallet? FAnt en side som viste linker når jeg sjekket PR for litt siden men finnner ikke igjen den siden nå.
 

zapotek

Medlem
YSE teller flere linker fra en og samme side. La oss si at du har linken din i sidebaren på et nettsted og denne siden har 2000 undersider. Da teller YSE dette som 2000 linker.
 
Topp