Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage en "embed"-funksjon med kode/script med lenke til nettsiden?

Kanskje dårlig formulert, men mitt spørsmål er om det er noen som har en lur måte å lage en "embed"-funksjon for en gitt lenke, f.eks et ferdig javascript som kan brukes, og hvor det bare er å angi URL + ankertekst (lenketekst).

For å illustrere: jeg ønsker at det skal være enkelt å lage en lenke til min egen nettside, og ønsker at brukere skal kunne hente en href-kode, som f.eks:

Hjelp til Hjelp - din portal for psykisk helse

Det kan selvsagt lages manuelt, f.eks slik:
<a href="http://www.hjelptilhjelp.no">Hjelp til Hjelp - din portal for psykisk helse</a>

Målet er at det skal kunne gjøres omtrent som på YouTube, eller lignende: Del --> Embed --> og så popper det opp en kode som kan klippes ut.

Antakelig et dumt spørsmål, men hvordan vil dere anbefale at dette gjøres?
 

adeneo

Medlem
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men noe sånt:

http://jsfiddle.net/qCDaM/embedded/result/

koden ligger her:

Edit this Fiddle - jsFiddle

PHP:
var anchor = document.createElement('a'); //lager et anchor element
    anchor.href = document.location.href; //setter href til den nåværende siden
    anchor.innerHTML = document.title;    //setter teksten til anchor elementet til sidens tittel

//litt jQuery for å lage en trykke- og viseting ?

$('#test').on('click',function(e) {
    e.preventDefault();
    $('#out').text(anchor.outerHTML);
});
​

Dersom du skal ha en knapp for å kopiere lenken til utklippstavlen, så har ikke nettleseren tilgang til operativsystemets utklippstavle, slik at "copy to clipboard" knapper bruker normalt flash for den funksjonaliteten, og zeroClipboard er vel den mest brukte plugin'en for det (all videre støtte og utvikling av den plugin'en er forøvrig stanset).
 
Sist redigert:
Hei! Takk for tipset! Joda, du forstod det nok ganske riktig. Ser bra ut! Men det er ikke også en mulighet for å bruke javascript til en slik funksjon?
 
Topp