Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lage en habbo tjeneste?

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg har tenkt på å lage min egen habbo retro nettside.

Har dere noen tips hvordan jeg kan gjøre dette?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Habbo: Lag din egen avatar, dekorer rommet ditt, chat og fÃ¥ nye venner. er et nettspill for unger/tenåringer litt i samme gate som SIMS bare med ekte folk bak resten av figurene istedet for en data. Du skjønner det fort når du ser nettsiden.

Vaffel: Et slikt nettsted vil nok fort koste deg 4-500.000,- inkl alt sånn istarten. Dette kan nok ikke settes opp med et script slik som mafiaspillet, og når det først er ferdig kodet og designet, samt grundig testet, skal det markedsføres en del. Hjelper lite å ha et slik nettsted om ingen bruker det og markedsføring er dyrt. Her nytter det ikke å legge ut en link på Webforumet eller Facebook og håpe at det tar av. Tar jeg ikke feil, har jeg flere ganger sett reklame for Habbo på tv og det er nok slik markedsføring som må til for å klare å få besøkende.

En annen ting du må tenke på: hvorfor skal folk bruke ditt spill istedet for f.eks Habbo? Hva kan du tilby som de ikke kan? Dersom du ikke har noe bra, unikt, som ikke Habbo har, kan du nok glemme å få folk over derfra. Vi vet alle hvordan det gikk med Nettby og Blink etter at Facebook kom og det er også en grunn til at ikke Google+ gjør det kjempebra. Facebook dekker de aller, aller flestes behov når det gjelder å holde kontakt, samt å snoke på andre, dermed gidder ikke folk bytte til noe annet.

Alderen din tatt i betraking tror jeg dette blir å sikte LITT høyt. Med mindre du fikk en god slump med penger til konfirmarsjonen som du kan investere. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Får fremdeles ikke opp noe på den derre otaku-studio siden jeg.
"Tjener ikke funnet"
 

Steve Cash

Medlem
Er dette fortsatt populært altså? Hvem er målgruppa? Dagens barn eller unge voksne som mimrer om barndommen?
For å svare på spørsmålet, nei jeg vet ikke hvordan man starter opp noe slikt.
 
Topp