Hvordan sette opp Joomla?

En tråd i 'Joomla' startet av Hjelptilhjelp, 29 Apr 2012.

1. Hjelptilhjelp

Hjelptilhjelp Medlem

Hei!

Jeg er nybegynner innen programmering, men har registrert en del aktuelle domener som jeg ønsker å benytte meg av framover. Ønsker å bruke Joomla til å lage nettsidene.

Jeg har allerede en cPanel-konto hos leverandøren, knyttet til en annen nettside som jeg har, men som er programmert av andre. Denne nettsiden er laget på Joomla, og jeg kjenner derfor selvsagt til hvordan jeg administrerer siden.

Grunnen til at jeg vil lage nye nettsider, er først og fremst for å få trening i programmering, men også fordi jeg selvsagt har klare idéer om innholdet på sidene!

Min problemstilling nå er hvordan jeg kommer i gang med en ny nettside, på et nytt domene?
    Domenene det gjelder er kun registrert, jeg har ikke kjøpt webhotell til dem, men regner med at det er en smal sak å bestille dette fra domeneleverandøren (proisp)
    Med andre ord: hvordan installerer jeg Joomla, og får startet opp en nettside på et aktuelt domene?

Er ellers interessert i opplæring i Joomla, og tar gjerne imot tips om det finnes personlig opplæring / kurs for dette (jeg kjenner allerede til Joomla-nettsidene, og disse er vel og bra, men jeg er altså interessert i info om en eller annen form for "live" opplæring).

På forhånd takk for svar!

2. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

er det noen veldig spesiell grunn til at du vil bruke akkurat joomla?

(personlig setter jeg joomla litt i samme gruppe som å piske deg selv, kutte deg opp, osv osv... ;))

3. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Og du er nok langt i fra den eneste Torstein. ;)

4. basicus

basicus SEO Eggspert

Tull og tøys gutter. Joomla er like greit som noe annet :)

5. TorsteinO