Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ideal Media AS / Dokumenthjelp.no har stjålet skjemaet vårt

paal_erik

Medlem
@ Hanssen

En liten trøst (håper jeg) er at jeg benyttet meg av dere, og ikke de andre du har nevnt. Nettopp pga slik de opptrer. Jeg misliker sterkt slike firmaer som bare turer frem og tar seg til rette av andres innsats.

Bare du kan få inn Conta faktura i 24nettbutikk.no nå, så blir jeg fornøyd ;-)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
snodige greier... fant dette på samme ip:

Skjermbilde%202013-08-12%20kl.%2021.07.13.png
 

hansson

Langveisfarende
Ipeer er den svenske hosten Dokumenthjelp.no ble flyttet over til da GleSYS stengte ned den forrige serveren etter krav fra oss (forliksdommen). Ipeer har fortsatt saken til "behandling hos advokaten sin" og det har drøyd en stund nå. Mulig det er bare en bløff og at de ikke har tenkt å gjøre noe som helst for å stenge nettstedet.
 

hansson

Langveisfarende
Ideal Media har nå anket forliksdommen til Oslo Tingrett.

Ipeer har til tross for flere purringer ikke latt høre fra seg. De respekterer altså ikke norske domsavgjørelser slik GleSYS gjorde. På grunn av at saken er anket må vi naturlig nok legge forsøk på å få stengt nettstedet på is. Ett av punktene i anken er at Ideal vil at Conta skal sørge for å slette all negativ omtale av de på nettet. Det vil vel i praksis si denne tråden her.
 

hansson

Langveisfarende
Liten oppsummering i saken mot Ideal Media:

Etter at Ideal Media anket saken til Oslo tingrett, sendte Conta tilsvar. Vår påstand var at daglig leder Tom Vatland og styreleder Thomas Granhaug dømmes solidarisk sammen med selskapet sitt til å betale Conta kr 292 281 i erstatning, samt vederlag og vinningsavståelse for ulovlig bruk av kopiert åndsverk, pluss brudd på markedsføringsloven og aksjeloven. I tillegg til saksomkostninger.

Vinningsavståelse er en bestemmelse i åndsverkloven som sier at den som har fått åndsverket sitt misbrukt kan kreve hele nettofortjenesten av handlingen tilbakebetalt av lovbryteren.

Tilsvaret hadde tydeligvis en avskrekkende effekt, så styreleder Granhaug fratrådte stillingen sin den 10.9.2013.

Dagen etter rykket Tom Vatland opp som styreleder samtidig som Ideal Media AS meldte oppløsning.

Selskapet eksisterer altså i praksis ikke lenger, og det er nå seks ukers kreditorvarsel for utestående krav.

Rettsmekling i tingretten er avlyst, vi venter nå på informasjon om retten kommer til å henlegge hele saken, eller hva. Selv om det ikke ble noen erstatning føler vi ihvertfall at vi prinsipielt har vunnet saken.

Hvis noen på Webforumet ønsker informasjon om mulighetene til å forfølge kopiering av nettsteder og forretningskonsepter rettslig, er det bare til å ta kontakt med undertegnede (med fullt navn og firmainfo, takk, så jeg vet hvem jeg forholder meg til) (understreker allerede her at jeg ikke gir noen juridiske garantier, kun råd du bruker på eget ansvar).
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Kan de ikke bare starte opp på nytt igjen, med Ideal sine kunder og med eventuell bortgjemt kapital? Edit: Du/Dere er helter.
 
Topp