Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Installerte akkurat IE7, men..

Sindre

Medlem
Ja, som dere skjønner har jeg vært litt treig med å installere IE7. Jeg bruker også Firefox og Opera, men bruker IE mest. Men nå vurderer jeg å bytte helt over til Firefox...

Kvaliteten/oppløsningen på IE7 var nemlig MYE dårligere enn den er på Firefox, Opera og resten av maskinen. IE6 var jo bedre enn dette. Eneste grunnen til at jeg oppdaterte, var at skriften på mange sider ble sånn som dette her, og enkelte sider så jo ut som et brutalt mareritt...

(Kunne ikke dy meg). Men når jeg nå ser på skriften på mange sider gjennom IE7, ser størrelsen mye mer riktig ut.. Men altså, kvaliteten er dårligere. Skriften er mye mer utydelig å lese liksom. Ser klar forskjell hvis jeg sammenligner med en annen webleser.

Hva skyldes dette? Er det noen innstillinger eller noe jeg kan fikse på? Har andre opplevd dette problemet? Det gjør nesten vondt i øynene :mad:
 

Tonny Kluften

Administrator
Det var en innstilling du valgte når du installerte IE7 som gjør at det virker utydelig. IE7 skal liksom smoothe ut saker og ting. Noen som husker hva innstillingen heter? Jeg har det på tungespissen, arghhh...

Forøvring kan du trygt skifte til FF, bare husk å sjekk sidene dine i IE når du lager dem. For en som lager mye websider så vil jeg ikke anbefale å oppgradere til IE7 fordi 50% eller så av surferne fortsatt bruker IE6.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis du tenker på antialias, så er det noe de fleste se på som en stor forbedring ;) Men det kan kanskje være litt uvant til å begynne med... Jeg syns ihvertfall at tekst ser helt ******* ut på windowsmaskiner der det for det meste ikke er antialias på tekst.

Se på bildet her - er det noe sånt som dette teksten din plutselig ser ut?
 

Vedlegg

  • Bilde 6.png
    Bilde 6.png
    11,9 KB · Sett: 15

Santo

Active Member
Stemmer det, det var anti-alias som jeg sa ja til å bruke når jeg installerte IE7. Og da ble det sånn som atomet beskriver.

Selv liker jeg skarp tekst, og bruker derfor et lite program som heter ClearTweak for å slå av Windows sin "Font smoothing" og ClearType-funksjon, som vel er det samme som det dere kaller "Anti Alias"(?)...

Jeg bruker IE6 og XP professional, men vet ikke om programmet er Vista-kompatibelt, men Vista bør man jo likevel holde seg langt unna ;)

Det lille programmet er gratis og kan lastes ned fra denne adressen.

Og litt mer informasjon om programmet finner man her.
 
Sist redigert:
Topp