Kjapp og trygg hosting for Wordpress

JavaScript og jQuery havner under flash. Løsning?

KristianM

Medlem
Denne feilen gjelder alle nettlesere, men ikke FireFox.

Se på denne siden:
Balk

Hold så musen over "Trapper" i hovedmenyen. Ser der menyen blir kuttet? Dette gjør den ikke i Firefox...

Noen som vet hva som kan være feil? Alternativt kan jeg jo flytte flash-galleriene lenger ned, men synes ikke det blir like bra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor må du bruke flash i menyen? Er det ikke en bedre løsning å bare bruke sikre teknikker innen HTML/CSS? Da unngår du problemet, samtidig som du forbedrer lastetid. Dessuten åpner du opp nettsiden for nye håndholdte enheter som iphone og ipad.

(Samt de titusener som sitter på sin jobbmaskin i kommunen eller på diverse høyskoler og universiteter der systemansvarlig har bestemt at det kun skal brukes IE5.5)

Den roll-over effekten er i grunnen bare noe du imponerer fjortenåringer med, så om den tas bort er det i det hele tatt bare en fordel for nettstedet. Du får mye gratis kredibilitet ved å vise at du kan lage et nettsted uten så mange selvmastuberende fjaseffekter.

Etter min mening vil dette løfte nettstedet, som ellers så veldig bra ut.
 

KristianM

Medlem
Hei peterandrej!

Takk for tilbakemeldingen. "Dropdownmenyen" er skrevet i JavaScript og CSS/HTML. Såvidt jeg vet. (Er ikke så god i hardkoding).

Og fjerne "Dropdown-effekten" er desverre uaktuelt.
 

testdriver

Ha det bra..
Har ingen løsning, men en mulighet er jo å bruke jQuery i bildegalleriet istedet for Flash. Du kan få til akkurat de samme effektene.
 

KristianM

Medlem
Da flytter jeg det heller noen få hakk lenger ned på sidene det trengs. Får heller putte inn litt ekstra tekst i toppen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hei peterandrej!

Takk for tilbakemeldingen. "Dropdownmenyen" er skrevet i JavaScript og CSS/HTML. Såvidt jeg vet. (Er ikke så god i hardkoding).

Og fjerne "Dropdown-effekten" er desverre uaktuelt.

Ah, jeg så nøyere på det nå. Beklager, jeg blingset der. Du har selvfølgelig helt rett.
 
Topp