Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Joomla eller Wordpress?

kongen

kongemedlem
Ville du valgt Joomla eller Wordpress hvis du skulle utvikle en ny side som må takle masse samtidig trafikk?

Hva er fordelene med Joomla?
Hva er fordelene med Wordpress?
 

zapotek

Medlem
Ut av boksen synes (med vekt på SYNES uten vitenskapelig dokumentasjon ;)) jeg Wordpress-sider laster kjappere enn Joomlasier.
 
Erfaringsmessig er Ez publish tung å laste. Joomla og Wordpress blir ikke tyngre enn du lager dem. Du velger i stor grad selv hvor tung siden din skal bli. Jeg ville gått for Joomla, og heller tatt høyde for stor trafikk og "tunge" sider med en best mulig serverer.
 

picxx

Well-Known Member
Bruk wordpress med kun akismetplugin.
Man finner koder for å forandre stort sett det meste uten å måtte bruke plugins.
Ang. cachekontroll leste jeg en post her for ikke lenge siden som ble litt sånn a-ha, da langt fra alle cacheplugins faktisk forbedret lastetiden på siden. Skal se om jeg finner igjen posten.
Heldig ... fant den her: WordPress Caching: What’s the best Caching Plugin? | Tutorial9
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Enda viktigere enn spesifikk cache for WP eller annet, er at host has APC cache for PHP. Det gjør at PHP ikke behøver kompilere applikasjonen hver gang et skript kalle, så kan gjøre *stor* forskjell på tunge applikasjoner som WP, Joomla og Magento.

Du kan finne ut om det er installert med følgende skript;

PHP:
<?php
phpinfo();
?>

Søk etter "apc". Hvis det ikke er der, så hør med host-admin om de kan installere det. Hvis nei, bytt host ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, de fleste cacheløsningene for wordpress genererer vel rett og slett "hardkoda" htmlversjoner av sidene, som så sendes ut i stedet for å kjøre php'en for hver gang, da mener jeg å huske at det går via .htaccess og noe mod rewrite-saker, så det bør jo være temmelig kjapt det også, kan egentlig ikke skjønne at apc cache kan være noe særlig mer effektivt enn det?
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Det ene utelukker jo ikke det andre, og de scriptene som generer html bør jo også caches - og hva med back-end?

Kanskje jeg tar feil, men jeg har aldri hørt noen god grunn til å ikke bruke compiler cache - APC e.l. Installer det, og deretter fortsett med app. spesifikke cache for WP, Magento o.l.

Jeg har brukt APC i rundt fem år nå, og eAccellerator og Turck Cache før det- det gir alltid gevinst, og jeg har ikke kunne påvist noe problem med å bruke det. Det er også ekstremt enkelt å installer, på host-nivå.
 
Topp