Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kamera tegnet i photoshop

tjcombo

Medlem
ris og ros takk.

934975_10201521758314085_162022764_n.jpg


Untitled Document
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Imponerende arbeid!

nå har jeg virkelig prøvd å finne noe jeg mener er feil med bildet og skal jeg være prikete så føler jeg at vinkelen i fugleperspektiv ikke er helt rikitg..
Kan være det bare er meg men føler at skyggen på siste delen av linsen kanskje ikke burde være så synelig? for skal den være synelig så burde vel også litt mer av skjermen være synelig også?
Eller er jeg en dum idiot som burde holde kjeft?
 

tjcombo

Medlem
Tusen takk for tilbakemeldinger!

Julian: jeg er litt enig med deg. There is always room for improvement!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Pent :) men på en måte litt for pent, hvis du skjønner hva jeg mener? Det føles alt for glatt som det er nå, for lite tekstur, og litt snodig blanding av skygger og reflekser. Se f.ex. på linsa og søkeren, for at skyggene og refleksjonene skulle kunne ligge sånn som de gjør, så måtte lyset komme mer eller mindre skrått ovenfra og forfra. Men - da tror jeg ikke skyggene og refleksene på de horisontale knappene ville ligge sånn som de gjør, spesielt den lengst til høyre (snodige tall på alt sammen forresten, de jeg klarer å se ordentlig matcher ikke vanlige innstillinger på kameraknapper i det hele tatt?)

Prøv å lage det samme kameraet fra en annen vinkel - altså ikke bare rett forfra, rett ovenfra eller noe sånt, men litt på skrått inn fra en eller annen retning :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, teksten på kameraet er forståelig, men det var tallene på knappene/bryterhjulene jeg stussa på, altså der man gjerne ville ha justert f.ex. iso, blender/lukker osv.

Strengt tatt - på knappene for blenderåpning og lukkertid på systemkameraer pleier det jo egentlig ikke å være tall i det hele tatt, blenderåpningen vil jo variere avhengig av objektivet (som er utskiftbart på systemkameraer), og lukkertiden kan vanligvis justeres i alt for mange trinn til at det ville være funksjonelt med tall langs knappen/hjulet, i tillegg har disse knappene vanligvis mange funksjoner, men når det først er tall der ville det være veldig enkelt å gjøre det "riktig", her ser det tilogmed ut som om de samme tallene dukker opp flere ganger, samt at fordelingen av tallene ser veldig rar ut (bare ett punkt på bunnen av hjulet, mange på toppen, osv).

Dette er jo absolutt ikke det viktigste, jeg tror det ville gjøre mye mer for bildet å få på litt mer struktur/tekstur og å fikse de skyggene/refleksjonene, men de tallene ville være så vanvittig enkelt å fikse, så jeg ville allikevel ha prioritert det :)
 

tjcombo

Medlem
Det kommer aldri til å bli photo-realistic, selv ikke folka som lagde photoshop kan få det til.
Hvilken vinkel jeg ønsker å tegne det fra er noe jeg velger selv.

Teksten/ verdiene var faktisk noe jeg slengte på tilfeldig, da hele poenget mitt var å øve/få-til å tegne et kamera.

Teksten er vanvittig enkelt, da det er kun å velge text tool og skrive i vei. Men når man fokuserer på de mer avanserte aspektene ved kameraet så er det lett for at de enkleste detaljene blir usynlige :)

Tekstur skygge - room for improvement :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er faktisk ganske mange som klarer å tegne fotorealistisk, men de som lager Photoshop er flinke til å programmere, ikke nødvendigvis de beste til å tegne fotorealistisk ;)

Skjønte at poenget var øvelse, og derfor fikk du konstruktiv kritikk og forslag i stedet for bare ros, og å tegne i en annen vinkel vil gjøre øvelsen mye bedre, men for all del, gjør som du vil.
 

tjcombo

Medlem
Jeg vil ikke si at ganske mange klarer det, da jeg tar for meg at ganske mange er flere enn 50% som bruker photoshop klarer det. Jeg trur det er riktigere å si at et få tall av brukere klarer det.

Men uten om det, din konstruktive kritikk is accepted :)
 
Topp