Kjøp og salg av vareparti, konkursbo og restlager

En tråd i 'Generell business' startet av Chris M, 4 Jan 2017.

1. Chris M Medlem

Konkursnett.no – Kjøp og salg av vareparti, konkursbo og restlager.

Jeg og en kamerat har nettopp tatt over driften i nettauksjonen Konkursnett.no fra 1.januar. Siden ble startet i 2002 og har godt 98 000 registrerte medlemmer. Fokus er på salg av konkursbo, varepartier og restlager. Jeg antar at flere her på forumet driver nettbutikk eller annen næringsvirksomhet der man kan risikere å sitte igjen med varelager som tar plass, binder opp likvididet og som det kan være vanskelig å bli kvitt. Dette kan vi hjelpe med. Vi har flere faste kjøpere som er på utkikk etter større varepartier. Og det viser seg også at det meste er mulig å selge gjennom vår nettauksjon. For et par uker siden ble det mellom annet solgt åtte kumlokk. Og klarer vi å selge kumlokk, så skal vi klare å selge det meste annet også. Oftest er det mer vanlige varelagre som blir lagt ut for salg. Så om du har et varelager du ønsker å bli kvitt, så er det bare å ta kontakt. For å legge ut en auksjon med et varelager så må du først registrere deg som vanlig bruker. Når dette er gjort så er det bare å ta kontakt via websiden og så oppgraderer vi deg til autorisert selger. Når dette er gjort kan du legge ut ditt vareparti for salg. Det er kanskje greit å vite på forhånd at dette er et konsept der det blir fokusert på likvidering av varepartier, og på konkursbo blir varene ofte solgt for mellom 10%-20% av bokført verdi. Så du vil neppe få solgt varene til kostpris, men vi klarer å bli kvitt det meste.

For dere som driver nettbutikk eller andre konsepter, så kommer det hele tiden nye varepartier og restlager som det er mulig å få kjøpt til lave priser. Og da er det oftest mulig å tjene penger på videresalg. Januar er en litt stille måned. Men fra februar har vi mange partier som kommer for salg som kan være til interesse. Så jeg tror dette er et nettsted mange av brukerne på webforumet kan ha interesse av å følge fremover.

Ellers har vi planer om en nettbutikk tilknyttet auksjonen der man selger varer til en sterkt rabattert fastpris. Der kommer vi til å legge ut varer fra partier vi selv har kjøpt, men vi åpner også opp for kapitalvarer som har pris fra 5000 kr og oppover fra eksterne partnere. Så om du driver virksomhet som selger denne type varer og kan tilby lavere priser enn noen andre i dette segmentet, så er du velkommen til å ta kontakt for å diskutere et samarbeid der du selger dine varer anonymt gjennom oss. Konkursnett.no er godt etablert og har overraskende mye trafikk, uten at jeg ønsker å gå ut med tall på dette. Men vi har gode forutsetninger for å levere salg. I tillegg til en jevn trafikk til websiden, så sender vi også ut nyhetsmail en gang i uken som medfører mange besøkende.

Ta gjerne kontakt om du har varepartier du ønsker å selge eller om det er andre ting du ønsker å diskutere.

Sist redigert: 4 Jan 2017

Del denne siden