Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage logo - pris?

flamingo

Medlem
Hei!

Jeg trenger å få laget en firmalogo, og da jeg ikke har mye peiling selv på slikt, har jeg surfet litt rundt på nettet. Fant et greit tilbud hos logoshop.no, til 990,-. Det virket jo som en grei pris. Noen som har erfaringer med disse? evt kan tipse meg om noen andre som er flinke på slikt?


Mvh
Henning
 
Sist redigert av en moderator:

peterandrej

pensjonert moderator
Ja du. Logoer er noe av det aller vanskeligste innen formgivning, helt der oppe med å lage egne fonter. Til 990,- kan jeg ikke se at du kan få et profesjonelt resultat, noe du jo bør ha med tanke på at dette skal være en firmalogo. FÅR du likevel et brukbart resultat, så får du prise deg lykkelig over tidenes ran av en handel.

Rent generelt, hvis noe er for godt til å være sant, så er det ofte det. 990,- for en god logo er nettopp det, for godt til å være sant. Gode logoer utvikles over lang tid av profesjonelle formgivere - som David Airey (davidairey.com). Han gir deg ikke engang en mulighet til å spesifisere et budsjett under $1500, og det skjønner jeg godt. Dette er et håndverk med enorme krav til kunnskaper og talent, og da koster det deretter.

Har aldri brukt logoshop eller hørt om dem, men når det står at du får dine 3 første forslag i morgen så tyder alt på dette bare er fjas. Og det er greit å gå for fjas, men da kan du jo komme atskillig billigere ut i utlandet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Bare som et lite hint om at dette firmaet ikke akkurat er top-notch kan du finne til venstre under "tidligere kunder":

Universitet i Oslo, Rikshospitalet, Bama, Bilia/Volvo, Finmark Fylkeskommune, Leif & Høegh, Mamut, Militæret, Securitas + over 4000 andre

....jeg sier ikke mer
 

Ståle

Medlem
Hehe, de feirer 6 års jubileum, så nå vår du visstnok med en hjemmeside inkludert i prisen for en logo...

Men for all del, jeg har ikke erfaringer med dem, så det kan jo hende de leverer "top notch". Er vel bare å ta kontakt med volvo, bama, mamut eller noen av de andre referansene.
 

peterandrej

pensjonert moderator
hehe. artig firma de der logoshop. De lover deg "Ingen høye priser, dype analyser eller lang ventetid. Vi gir deg en logo utviklings prosess fri for stress, kombinert med en leverings kvalitet som skal overgå dine foreventninger."

Ingen dype analyser. Flott... akkurat hva man trenger.. Lurer på om de klarer å stave kundens navn riktig i logoene? Kanskje man skulle prøvd? Blogdesign.no lissom.. hehe.

Nei, særiøst, gå for david airey. Jeg har fulgt bloggen hans i lang tid og han legger ofte ut om hvordan arbeidsprosessene med ulike logoer har vært. Og jeg er imponert.

Men det koster noen tusen da, men det er det verdt.
 

Larser112

New Member
Ikke bestill logo fra logoshop!

Hei,

Jeg ville ikke bestillt noe som helst fra Logoshop. Ut ifra hva jeg forstår så er dette et lite seriøst firma. Absolutt ingen av de referansene de har i sin portefølje på nettsiden, bruker de logoene de mener å ha designet.
Her er det noe snusk, det er jeg ganske sikker på:)!

Mvh

Lars

Hei!

Jeg trenger å få laget en firmalogo, og da jeg ikke har mye peiling selv på slikt, har jeg surfet litt rundt på nettet. Fant et greit tilbud hos logoshop.no, til 990,-. Det virket jo som en grei pris. Noen som har erfaringer med disse? evt kan tipse meg om noen andre som er flinke på slikt?


Mvh
Henning
 
U

Uregistrert

Guest
logoshop.no

For de som lurer....

Jeg bet på tilbudet deres ( 6 års jubileum kun 290,- + moms.


Jeg får ikke tak i de hverken på epost eller på tlf.

Jeg fikk servert de 3 første logoene forsent.

Har ikke fått noe som helst informasjon ang de 7 andre forslagene jeg skulle få.

Epostadressen deres funker ikke.

Har bedt om å få tilbake pengene mine som de lover, men har ikke hørt et pipp....


Ren svindel!!!!
 

zapotek

Medlem
Jeg bet på tilbudet deres ( 6 års jubileum kun 290,- + moms.

Jeg får ikke tak i de hverken på epost eller på tlf.

Klart det, når et firma tar 290,- kr for å lage 10 forslag til logo for kundene så kan de umulig ha råd til telefonabonnement.
 
Topp