Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage logo - pris?

Og dersom du mot formodning skulle ringe Baar og de benekter all kontakt med logodesign.no, er domenet registrert på Tine Marketing AS.

Firmaet ER kredittverdig, det kommer svært tydelig fram av regnskapet deres, så det er det liten vits i å krangle om.
 

Helsesigaretten

New Member
Det finnes en mengde "logo generatorer" på nettet, jeg hadde ikke blitt overrasket hvis mange av billigløsningene bare generer "produktene sine" fra slike. Logo design er vanskelig, og det er lett å bruke mye penger på noe du ikke er fornøyd med.

Skulle jeg anbefale en billig løsning for små firma, måtte det være å bruke en slik logo generator, lage noen forskjellige utkast – og teste dem. Helst på ukjente.
Det er ditt firma logoen skal representere, og det er du som kjenner den "feeling" du vil logoen skal skape best.

Ikke stol på magefølelsen, spør folk.
 

Epleguten

New Member
Jeg brukte Logokompaniet, kr 5000,- eks mva. Kjempeservice hele veien. Hadde en fiks ferdig logo jeg var fornøyd med i løpet av 48 timer. Den ble levert i flere filformater og versjoner. Alle opplysninger om farger og fonter fulgte selvsagt også med.
 

Stoppet

Banned
Jeg brukte Logokompaniet, kr 5000,- eks mva. Kjempeservice hele veien. Hadde en fiks ferdig logo jeg var fornøyd med i løpet av 48 timer. Den ble levert i flere filformater og versjoner. Alle opplysninger om farger og fonter fulgte selvsagt også med.

Jeg har også brukt Logokompaniet, men betalte 4995 ink mva. De kjører et forholdsvis fast tilbud ser det ut til.
 

Stoppet

Banned
Bruker alltid https://studio.envato.com/explore/logo-design, latterlig billig enkelte av de og kvaliteten er ofte bedre enn de du vil få til de norske som tar 5,000 kr for logo. :)

Ja selvfølgelig, hvis man ikke er opptatt av at den skal være unik. Ser ofte mange av disse logoene går igjen.

Selv har jeg brukt en av de billige nettsidene som man kan designe egne logoer basert på maler til siden Verdensviner.no

Men den er ikke på noen måte unik. På nettbutikken har jeg fått laget en unik for at det ikke skal se "billig" og useriøst ut. Da får man også mange versjoner til både nett og trykk.
 

Jan_45

New Member
Jeg har også brukt logokompaniet som var OK. Synes personlig det ble litt vel generisk og billig. Sist brukte jeg NEXAR.NO De er litt dyrere (tror jeg), men følte jeg fikk en veldig proff logo. Betalte 4990,- eks mva men da var logo, visittkort, brevhode og konvolutt - design samt e-postsignatur og mye annet nyttig inkludert. Det var også veldig god service.

Jeg tenker at en logo er noe jeg skal ha med meg i lang tid og det er kjedelig å måtte re-brande når selskapet først har etablert seg. En skikkelig utarbeidet logo bidrar også til at firmaet fremstår som profesjonelt, noe jeg mener er viktig - og da særlig i startfasen hvor du skal gjøre et solid førsteinntrykk. Det blir litt samme med nettside. Å bruke en gratis logogenerator eller bare ta ned en pre-made generisk logo fra en eller annen nettside synes jeg derfor blir litt "useriøst" ...men det er selvsagt bare min mening :) Er man på mikrobudsjett må man selvsagt forsøke å finne best mulig løsning.
 
Topp