Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage webside med artikler - trenger hjelp!

webmannen

Medlem
Hei

Jeg skal lage en webside med helse/treningsartikler.
Tenkte å tjene penger på reklame. Regner med at siden kan få en del besøk, da jeg har et godt domene og har godt grunnlag for å skrive artikler. Ønsker at siden skal se litt proff ut og at det er mulighet for å implementere reklame, søkefunksjon og en ryddig layout.

Noen som har tips om hvordan jeg burde gå frem? Er wordpress tingen?
jeg er dårlig på data, burde jeg få noen til å hjelpe meg?

Ola Skaansar
 

Ole Avranden

utvandret
Wordpress er et godt utgangspunkt.
Ja, du bør få noen til å hjelpe deg. Ikke bare med å få installert WordPress, men også for å få et design som er tilpasset til din målgruppe.
Det behøver ikke å være spesielt dyrt - du kan komme langt med et ferdig theme, men det er sjelden disse passer 100% til ens eget nettsted. Men noen timers modifisering kan gjøre underverker.
 

beatngu

Member
Wordpress er veldig bra og lett å bruke.
Skulle du trenge hjelp så kan du bare ta kontakt via PM så kan jeg lage akkurat hva du vil ha.
 

Ole Avranden

utvandret
@René Munthe Eik
Som Tarjei sier, så lager man et child theme. Ved oppdateringer vil endringene skje i themet, mens child themet fremdeles vil håndtere designendringene som er gjort spesifikt for nettstedet.
Det fungerer uproblematisk med theme fra de seriøse leverandørene. Det beste er selvfølgelig å basere designet på et framework, men for mange nettsteder kan det også bli overkill.
 

Stoppet

Banned
Veldig grovt overslag, men hvis du har 1000 besøkende hver dag, og 1% klikker på adsenseannonsene dine så kan du tjene 20-50 kr dagen.

Da tror jeg hvertfall at du har lagt deg i det helt laveste sjiktet.
 

pleb

Medlem
Jeg har i snitt 18-19USD per tusen sidevisninger på mine sider. Om dette er høyt eller lavt aner jeg ikke.

Det tror jeg er veldig mye.

Sjekket nettopp, og jeg har rundt 50 kroner inntjening per 1000 sidevisninger med Adsense. *MYE* høyere med affiliate riktignok, men det handler nok om at jeg er veldig god til å skrive selgende tekster og dyplenke. På en nettside om trening bør også dette med affiliatesamarbeid vurderes.
 

Stoppet

Banned
Her ser jeg at @Tonny Kluften snakker om besøkende og at @mra og @pleb snakker om sidevisninger. Det er en viss forskjell her. Man kan ha 1000 besøkende og 4000 sidevisninger, og da snakker vi litt epler og bananer her :)

Jeg synes ikke at 18-19 USD er mye hvis vi snakker om 1000 besøkende og kanskje 3-4000 sidevisninger. Men om det er 1000 sidevisninger så er det ganske høyt.

Men det kommer jo også litt an på hvilken kategori siden er. Er det for eksempel en side som drar mye annonser fra finans og advokater så kan man få ganske høye inntekter på adsense også.
 
Topp