Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lagerfelleskap?

jolo

New Member
fins det en eller flere som driver nettbutikker i mellom oslo og Drammen som kunne være interessert i et lager felleskap ?
 

jolo

New Member
Basert på et par PMer jeg har fått trenger dette med lagerfellesskap kanskje en liten forklaring. I prinsippet er det det samme som et kontorfellesskap, men da for lagerhold. Det er sikkert flere enn meg som vokser ut av lager i bod, kjeller eller andre rom i eget hjem. Det er vanskelig å finne mindre lagerlokaler som kan bæres økonomisk av en mindre butikk. 3de parts løsninger blir ofte for dyrt eller for dårlig.

Så i første omgang tenkte jeg at flere mindre butikker kunne slå seg sammen å dele på lager. Er man flere kan man også forhandle bedre priser på transport, emballasje, regnskapstjenester etc.

Hvis man ikke vil ta lønnskostnader ved å ha en lageransatt og har en fleksibel hovedgeskjeft kan man jo f.eks jobbe med varemottak, ordrebehandling og pakking etc, en dag hver. Etter hvert kan man også dele på lønnen til en lagermedarbeider.

Dette kan f.eks organiseres som et DA, eller AS som skal gå i null, der dette firmaet fakturerer de respektive nettbutikkene etter gitte nøkler, f.eks etter ordrelinjer, kolli e.l.

Det er mange muligheter her.

Med de rette involverte kan dette også bli en bra business ved siden av det å drive nettbutikker.
 
Sist redigert:

jolo

New Member
Tilbakemelding er at de lover langt mer enn de kan holde. De har tydeligvis tatt seg vann over hodet. Kanskje ikke så rart. Går du inn på Proff.no så ser du at de har en egenkapital på kr 30.000. Hvis de ikke har fult trøkk fra dag en skal det stor kassakreditt eller mye lån til for å finansiere drift opp til en kritisk masse av kunder.
 

NordicIQ

Medlem
Tilbakemelding er at de lover langt mer enn de kan holde. De har tydeligvis tatt seg vann over hodet. Kanskje ikke så rart. Går du inn på Proff.no så ser du at de har en egenkapital på kr 30.000. Hvis de ikke har fult trøkk fra dag en skal det stor kassakreditt eller mye lån til for å finansiere drift opp til en kritisk masse av kunder.

Jeg har egentlig tenkt på lenge å skulle komme med en offisiell utmelding omkring noen ting - Dette blir ikke den, men vil gjerne fortelle litt om vårt første år :)

Ja, det første året gikk absolutt ikke som forventet - Økonomisk sett så hadde vi et underskudd som var noe høyere enn forventet, vi har dog ikke tatt opp lån i banken, men lånt pengene internt mellom vi 3 partnere på forskjellige måter.

Vi har hatt misfornøyde kunder da vi med dine ord hadde tatt oss vann over hodet - Sammen med en feil oppsetning av bemanning. Vi har nå tatt noen beslutninger som har gjort at vi har sagt farvel til en medarbeider som var med fra starten, men som ubevisst skadet bedriften veldig igjennom noen måneder. Jeg har selv vært overarbeidet til et punkt hvor det ikke lenger var morsomt å være selvstendig - Men etter en bratt oppvåkning og en stor oppvask som vi arbeider oss igjennom så er vi kommet frem til noen ting som gjør at vi tror veldig mye på 2017.

1. Vi har arbeidet med systemene og disse er blitt optimert.
2. Vi har laget tydeligere rutiner i forhold til hvordan ting SKAL gjøres på lageret.
3. Vi har måtte sette prisene litt høyere enn siste år, da vi kom frem til at vi ikke kan levere det vi vil, til den pris vi fakturerte.

Vi har nå kommet til det punktet hvor vi ikke taper penger - Og etter omstruktureringen håper jeg at tilbakemeldingen vil forandre seg måned for måned fremover.


Med det skrevet - Så er vi ikke i mål ennå, men vi har målet i sikte og jeg tar veldig gjerne imot konstruktiv kritikk og ideer.

Angående ideen omkring felles lager - Så var det den tanke som alt dette startet med - Litt utvidet da det skulle være et netthandel-kollektiv med kontorer og lager og mye merr. Tanken er fortsatt mulig da vi får mulighet for å leie noen veldig fine og store kontorområder snart - Problemet er vel egentlig bare lokasjonen vår (45km fra oslo)
 

MarioLuchiano

New Member
Høres ut som dere har tatt noen grep, håper det blir bra fremover, liker konseptet :)
 
Topp