Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lav score på PageSpeed Insights

Katharina

New Member
Det er en ranking factor, så som udgangspunkt vil lav pagespeed påvirke dine placeringer negativt. Hvor meget er svært at sige, fordi dine placeringer også afhænger af mange andre faktorer (fx indgående links, UX, kvalitet af content, titler og metabeskrivelser m.m.).

Tidligere på måneden lavede Backlinko en guide til on page seo, der kan du se forskellige ranking factors. Her skriver de også, at MunchWeb har lavet en undersøgelse, der viser, at 75% af brugere ikke genbesøger en side som tager længere end 4 sekunder at loade.
Og personligt vil jeg også gætte på, at hvis din side er 4 sekunder om at loade, så er brugeren bouncet inden siden er loadet færdig. Og Google er ikke kendt for at belønne sider, som sender deres brugere hurtigt tilbage til Google igen, så hvis det er tilfældet med din side, vil dine placeringer sandsynligvis også blive påvirket i negativ retning dér.
 

Katharina

New Member
Det er jeg ikke enig i, Thor :)

Jeg ser SEO og SEA (og anden annoncering) som noget der skal komplimentere og understøtte hinanden. Hvis vi fx tager udgangspunkt i AdWords, så er min oplevelse, at AdWords fungerer rigtig godt til konkurrenceprægede søgeord (short tail), hvor SEO fungerer rigtig godt til long tail søgeord - og produkter som folk ikke nødvendigvis ved, at de har brug for.

Hvis vi fx tager en af de shops jeg arbejder med: Vi sælger senkesett og her giver det virkelig god mening at købe AdWords annoncering på ordet "senkesett", da det er et rimelig konkurrencepræget ord. Samtidig giver det også rigtig god mening at arbejde med SEO i forbindelse med long tail søgeord (og for at råde og vejlede kunderne) - det kunne fx være "hvilket senkesett skal jeg velge?" eller "skal jeg velge coilovers eller senkesett?". Vores SEO-arbejde er derfor meget præget af content, hvor vi fx har udarbejdet en købsguide, for blandt andet at kunne besvare ovenstående spørgsmål.

Når det er sagt, er der ingen tvivl om, at hvis du vil have gang i masser af salg NU, så er AdWords/annoncering vejen frem og hvis du er interesseret i at opbygge noget langsigtet, så er SEO ikke til at komme uden om. Organisk trafik skal nok komme, hvis du sørger for at lave et godt stykke arbejde (er min oplevelse).
 
Sist redigert:
Topp