Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Legit fabrikk

ConcourseB

New Member
Lurer på om dere vet om hvordan jeg kan finne enkelte fabrikker til å produsere varene? Litt skeptisk til AliBaba. Skal produsere forskjellige varer så jeg tror nok at jeg må finne 2-3 forskjellige produsenter :/


Help me
 

Stoppet

Banned
Det var litt lite informasjon her. Kan du si litt mer om hva du skal produsere, hvilken kvalitet, hvor store mengder og lignende?
 

ConcourseB

New Member
Skal produsere bagger, adaptere, sånne greier man har på øynene når man sover.
Legit= ordentlige fabrikker/no scam
 

pleb

Medlem
Skal du finne to-tre fabrikker i Kina som produserer det du ønsker å selge? Og så ønsker du at disse fabrikkene kan "customize" produktene slik at de passer dine preferanser?

I så fall: er du villig til å betale en liten slant for at en kineser finner noe for deg?
 

Steve Cash

Medlem
Tror det er noe slang greier som ungdommen bruker :)
Det vet jeg selvfølgelig, jeg vet også omtrent i hvilke betydninger det brukes. Svaret mitt var rett og slett et hint til trådstarter om at når en stiller et spørsmål som krever et seriøst og ordentlig svar så er det klokt å ordlegge seg mest mulig presist, da er det lettere å få et presist svar. Og dette ordet er ikke presist slik det brukes i norsk slang.

Mener han en fabrikk som produserer ordentlige varer av god kvalitet, eller en som følger landets lover eller som driver uten å utnytte ansatte på det groveste eller som ikke forurenser for mye? Mener han alt dette eller noe helt annet. Jeg regner med at han ikke mener det greit så lenge det ikke drives direkte kriminell virksomhet på denne fabrikken, det får vi tro er en selvfølge.

Jeg var spent på å høre hvordan trådstarter forklarer ordet, men nå er det overtydliggjort at saken antakelig er blåst :)
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Jeg har en agent som er svært pålitelig med tilholdssted og godt nettverk i Kina. Avhengig av hva du ønsker, er det bare å ta kontakt, men det er selvfølgelig ikke gratis. Det kreves også en mengde varer dersom det skal være gunstig. Dersom du bare skal bestille noen hundre varer meg egen logo/merkevare, kan du jo alltids gjøre prøvebestillinger fra alibaba/lignende tjenester. Seriøse aktører gir (selger) deg gjerne prøver på ting du ønsker, slik at du kan sjekke kvalitet på varen. Anbefaler at du gjør dette hvis tanken f.eks. er reklameeffekter eller små/mellomstore bestillinger.

Hvis tanken er å kjøpe tusenvis av varer i forskjellige kategorier av god kvalitet, samt andre krav du måtte ha, er en kontaktperson gull verdt. Men igjen, det er avhengig av hvor stort dette prosjektet er, eller om det bare er snakk om noen "få" varer. Ta kontakt dersom du er usikker eller om det vil være interessant med egen agent. Det er selvfølgelig flere fordeler med egen kontaktperson som har bredt nettverk. Alt fra kvalitetskontroll, en som kjenner kulturen og kan forhandle frem gode/gunstige priser.
 
  • Like
Reaksjoner: mra

xdex

Medlem
Hva koster slikt xdex?

Spørs helt hvilken type avtaler det er snakk om, og om det er noe som enkelt lar seg gjøre (eksempelvis produkter som allerede finnes) eller om det er snakk om å utvikle egne produkter. Det er selvfølgelig snakk om en timepris, men ett estimat vil bli gitt når mer detaljer kommer frem. Hvis man bare skal ha noen ferdiglagde effekter (sekker, caps, t-skjorter etc) med egen logo/farge, er dette selvfølgelig langt billigere enn å utvikle en kopi (eller eget) med ønskede effekter, funksjoner og design.

Har fått ett par meldinger ang dette allerede. Bare for å gjøre det litt mer klart hvis det ikke var tydelig nok i det første innlegget mitt. Det må være snakk om ett betydelig antall produkter (trenger ikke bare være ett spesifikt produkt) men mengden må altså være mer enn ett par hundre. Dette gjelder for det meste tøy (klær, sportsklær, tights, gensre, caps, sekker osv), kjøkkenprodukter og andre plast effekter (deksel, refleks, print osv). Hvis du er ute etter elektronikk vil jeg nok anbefale en annen person med bedre nettverk og erfaring innenfor denne kategorien.
 

ConcourseB

New Member
Jeg vil ha en fabrikk som produserer gode varer. Jeg driter langt i hvordan de anstatte har det. Så lenge det ikke er kriminelt.
Skal produsere dette med egen logo og design:

Eye Mask,
Bokser
Bagger
Plastposer man legger ting i i sikkerhetskontrollen på flyplassen.
Face Cleanising Tissues
Sovepute man bruker i fly
Og alt annet som har med reise å gjøre.
 

Stoppet

Banned
Jeg vil ha en fabrikk som produserer gode varer. Jeg driter langt i hvordan de anstatte har det. Så lenge det ikke er kriminelt.

Jeg tror du skal bry deg litt om dette faktisk. Skal du ha et bærekraftig varemerke og butikk så er dette på lengre sikt helt avgjørende.
 

xdex

Medlem
For å still ett litt annerledes spørsmål, hvorfor er du skeptisk til alibaba gruppen? Det finnes helt sikkert folk her inne med dårlige erfaringer rundt alibaba, men mine erfaringer er bare positive. Men alibaba i seg selv, er ikke noe å være skeptisk til. Det er jo bare å be om prøver, så du vet hva du betaler for når du skal bestille større volum.
 

mra

Active Member
Du får ikke produsert alt dette på samme fabrikk. Finner du noen som påstår de kan lage alt dette for deg, vil de helt sikkert outsource mye av produksjonen til andre. Det høres helt klart ut som om du trenger en agent som kan hjelpe deg, med mindre du er villig til å ta noen måneder i Kina og gjøre jobben selv.
 
Topp