Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Leie et lokale til nettbutikk

Martin R

Medlem
Hei,

Er det lurt å leie et lokale til å ha produktene som man skal selge?
( Hva skal prisen stå på?) Har sett på lokaler fra 2.000 - 10.000,- måneden.


Noen som driver nettbutikk? Hvordan gjør du det?
 

Britta

stoffdronning
Det er vel veldig avhengig av varetypene du har, om du trenger mye plass eller ikke.

Jeg driver fremdeles hjemmefra, har lager i kjeller og i kjeller-gjesterommet (der det utenom seng bare er varer som står - blir litt minimalt den dagen vi virkelig trenger overnattingsplassen *lol*). Pluss litt i bod oppe.
Kan flytte til uthuset hvis det blir for lite plass, men den er ikke innredet ennå.

Etter sommeren trenger jeg en ekstra forsikring tror jeg - varer under 100tsd NOK er inkludert i min innboforsikring.

Den dagen jeg har for lite plass hjemme blir det lokaler - MEN da må jeg organisere meg helt nytt - for da vil jeg også har åpningstider 2 dager i uka e.l. Nå kan jeg jo pakke varer når det passer meg, gjerne rundtd midtnatt e.l., det går rett og slett ikke har jeg lokaler.

Det du må huske er at lokaler koster - ikke bare husleie men også strøm og forsikring.
 

Martin R

Medlem
Svarer til Britta:

Det er vel veldig avhengig av varetypene du har, om du trenger mye plass eller ikke.

Jeg driver fremdeles hjemmefra, har lager i kjeller og i kjeller-gjesterommet (der det utenom seng bare er varer som står - blir litt minimalt den dagen vi virkelig trenger overnattingsplassen *lol*). Pluss litt i bod oppe.
Kan flytte til uthuset hvis det blir for lite plass, men den er ikke innredet ennå.

Etter sommeren trenger jeg en ekstra forsikring tror jeg - varer under 100tsd NOK er inkludert i min innboforsikring.

Den dagen jeg har for lite plass hjemme blir det lokaler - MEN da må jeg organisere meg helt nytt - for da vil jeg også har åpningstider 2 dager i uka e.l. Nå kan jeg jo pakke varer når det passer meg, gjerne rundtd midtnatt e.l., det går rett og slett ikke har jeg lokaler.

Det du må huske er at lokaler koster - ikke bare husleie men også strøm og forsikring.



Hei Britta,

Tusen takk for et veldig godt svar! :)
Det er mange fordeler å ha ha et ledig rom hjemme eller flere som du har! :)
Et lokale kan man vel ikke være på midnatt det stemmer.

Det beste er vel å ha et rom hjemme som man kan drive og pusle på, men det kan jo bli litt mye vis du har med deg jobben hjem. Skal du skaffe deg et lokale senere? Kan være ulemper med å ha bruke hjemmet ditt som arbeidsplass.
 

Ole Avranden

utvandret
Start hjemmefra Vaffelmart, så leier du lokale den dagen du trenger det.

Med mindre du har et sugerør inn til bankkontoen til en rik onkel, bør du være en gjerrig f når du starter opp. Alt du ikke MÅ ha, det venter du med til du faktisk trenger det.

Forgylt PC og über-pimpa firmamoped bør du altså vente med til du faktisk har tjent opp pengene ;)
 
Topp