Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Leiter etter et enkelt CMS

MzP

New Member
Hei folkens !:)
Jeg er på utgikk etter et enkelt CMS som ikke bruker templates, med andre ord. et CMS jeg kan implementere i mitt alleredet levanes design.
Det må gjerne bruke mySQL. Noen av funksjonene jeg er på utgikk etter er følgenede:
- Ikke template basert.
- Flere journalister (folk som skriver)
- Gjerne en mulighet for og enkelt legge in produkter. (men IKKE websalg, folk skal kunne se hva de har og kan få taki.)
- En tekst editor.

Jeg har noe erfaring med PHP, HTML og CSS. Men ikke nokk erfaring til og sette opp et slikt script selv. Selv om noen mener dette ville vært enkelt. Jeg har lest litt rundt på Joomla og Wordpress, men og kode en template for dette, ser ikke ut til å være hva jeg er på utgikk etter.

Takker på forhånd for alle svar!
Med vennlig hilsen Mzp
 

Ståle

Medlem
For 3-4 år siden så drev jeg et nettsted hvor det daglig ble skrevet artikler. Jeg benyttet meg da av et script som het CuteNews.

Dette fungerte slik at jeg limte inn et slags inlcude kode der jeg ville at artiklene skulle dukke opp.

Etter litt leting ser det ut til at du finner scriptet (oppdatert selvfølglig) på følgende adresse:

CutePHP Content Management

Det ser også ut til at scriptet lever i beste velgående skal man tro på aktiviteten på supportforumet. :)
 

MzP

New Member
Takk for svar !
Har brukt cutenews og er fornøyd med det da, men er kanskje på utgikk etter noe litt mer avansert.
Skal se litt på typolight :)

Ser ut som typolight er templated based, uten at jeg har prøvd noe. (sitter på jobb)
 
Sist redigert:

haugslett

Medlem
Ok. Muligens kan dette få deg igang:

Legg Typolight-mappene under hovedmappen til websiden din. Ikke installer sample-innhold.
 

Adrian

New Member
Viss du skal overføre det gamle designet og innholdet over på et cms, kan kansje Drupal sammen med denne modulen gjøre susen.
Det skal sies at Drupal er et meget avansert CMS som kan brukes til alt. Viss du har litt erfaring med koding, er det ikke bortkastet tid å sette seg ned og lære seg Drupal.
Men viss du skal ha en kjapp og enkel løsning, så er kansje ikke Drupal noe for deg.
 

MzP

New Member
Per idag så har siden ingen innhold, og designet er ikke heeelt klart, holder på med dette.

Kan også ta en titt på Drupal, krever dette mye arbeid?
 

Deezire

Medlem
Jeg bruker *kun* drupal til alt jeg har, og ja, det kan virke litt vanskelig til å begynne med, men når du får satt det inn i det så er det genialt. For veldig mange så blir det litt spesielt at man ikke har en administrasjonsdel, alt gjøres "på siden". Det kan være et litt spesielt konsept å sette seg inn i, men ufattlig greit å jobbe med.
 

zapotek

Medlem
Ingen admindel? Jeg har aldri brukt Drupal, kan du forklare nærmere hvordan man endrer ting da?
 
Topp