Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenkebytte Auto/Bil relatert

xcp

Medlem
Da jeg håper på en lansering av autoDB Killeren min en gang i juli/august, leter jeg etter relaterte websider som vil bytte litt lenker etc.

Noen som har noe bil relatert?
 

Christian

Medlem
Jeg selger annonser for Norges største nettsted for bilentusiaster. Det kan kanskje være interessant? :)
 

Santo

Active Member
Spennende med en utfordrer til Autodb.no :)

Tror du kan ha en sjanse nå som AutoDB har begynt å ta betaling for annonseringen de også...

Jeg startet selv Autos.no en gang i tiden, men solgte den etter et år eller to. Siden har forøvrig vært redesignet i ettertid, men tjenesten har vel desverre aldri tatt helt av.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
xcp: en tips:
Inventariser alle sider der du kan legge ut annonser, og lag en funksjon slik at jeg kan ha EN annonse hos deg, så krysser jeg av hvor jeg ønsker de publisert og så ordner du resten med curl eller noe. Samt en slettefunksjon når bilen er solgt.

Det er nok en utfordring hvis det koster noe (som f.eks. finn), men ikke noe du ikke klarer å løse ;)
 

Santo

Active Member
Tenkte det slik at forhandlere må betale for annonsering. Men private gratis. Alle forhandleravtaler er unike. :)

Det kan nok være en fremtidig inntektskilde, men jeg tror uansett man må opp i et ganske stort trafikk og søkevolum på en slik side før man i det hele tatt kan ta betalt fra noen, eller rettere sagt får noen til å betale...
 

xcp

Medlem
xcp: en tips:
Inventariser alle sider der du kan legge ut annonser, og lag en funksjon slik at jeg kan ha EN annonse hos deg, så krysser jeg av hvor jeg ønsker de publisert og så ordner du resten med curl eller noe. Samt en slettefunksjon når bilen er solgt.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener her.
Tenker du nå på funksjoner på nettsiden for de som skal selge bil?
Eller for de som ønsker å annonsere på nettsiden?
 
Sist redigert av en moderator:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ettersom det finns mange flere gratis plasser der jeg kan legge ut annonsen min når jeg skal selge min bil hadde det vært kjekt med 1 "kilde".
Og i stedenfor at jeg publiserer annonsen min overalt (manuelt arbeid), så lager du litt kode som tar det for brukeren. På denne måten har du en ekstra vri som ingen annen har.

Teknisk sett så kan du bruke f.eks. php/curl.
Juridisk sett kan brukeren gi deg tillattelse å publisere innholdet på andre sider, men du kan alltids snakke litt med de - et er nok å foretrekke.
 

xcp

Medlem
Jeg henger fortsatt ikke helt med. Mulig jeg er midlertidig dum idag. :/

Siden har samme funksjon som Finn.no har for forhandlere, en link inni annonsen som viser alle biler fra denne selgeren.
Jeg har også muligheten for Youtube videoer i annonsen.
RSS-feeds med de siste annonsene.
Det er en liten del av det hele.
 
Sist redigert av en moderator:

Ståle

Medlem
Det jeg tror han mener er at hvis noen legger ut en annonse hos deg, så har du et script som automatisk legger ut en lignende annonse hos andre store nettsteder (finn, autodb etc).

På denne måten sparer kunden tid, og du får et USP. (unique selling point)
 

xcp

Medlem
Aha.. I see
Nei det blir det nok ikke. Da annonsering for private er gratis. Så vil det jo koste meg penger å legge disse annonsene ut på finn.no og autodb som tar betalt.

Det blir det jo ikke penger av.
 
Sist redigert av en moderator:

xcp

Medlem
Oppdatering

Tenkte jeg skulle legge ut en oppdatering på hvordan prosjektet går, for de som er interessert.

Sidene er nå live, men trenger litt tweaking nå i ferien min.
Har fått en avtale med en bruktbilforhandler som skal begynne å bruke tjenesten. Dette hjelper jo meg en del i markedsføringen.

De som vil kan ta en titt. på 1auto(dot)no

De er fortsatt i "beta" men kom gjerne med forslag.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
En flott start, xcp: "The software is not configured to respond to requests to the following URL: PM OP for URL. " Dette var min melding da jeg besøkte AutoDBkilleren din. :)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp