Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Levering av aksjeoppgave / RF-1088-D

allegretto

Medlem
Jeg har et realisert aksjetap som skal førest i selvangivelsen (personlig, ikke firma), og i aksjeoppgava står følgende:

"Du skal bare levere oppgava dersom du gjør endringer i inngangsverdien på aksjer du skaffet deg i 2010 eller endrer realisasjonsvederlaget på aksjer du har solgt eller realisert på annen måte i 2010. Dersom du leverer oppgaven på www.altinn.no, vil du etter noen få dager få en oppdatert oppgave på www.altinn.no. Logg inn og se i "Min meldingsboks". Den oppdaterte oppgaven vil da vise beløpa i post 110-140 som skal stå i sjelvangivelsen. Du trenger ikke levere oppgaven på nytt."

Mitt spørsmål er:
1.) Hvordan levere jeg denne aksjeoppgaven på altinn? Den må vel sendes i posten?
Jeg finner ingen måte hvor jeg kan levere denne elektronisk.

2.) I Aksjeoppgaven (RF-1088-D) står det "fradragsgodkjent tap" skal overførest post 3.3.8 i selvangivelsen. Jeg har "Selvangivelse for næringsdrivende mv." og har ingen post 3.3.8. What to do?
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Takk for svar Tonny. Ja, jeg ser nå at jeg kan legge til 3.3.8, no jeg har gjort.
Men skjema "RF-1088K" har jeg ikke fått enda. Kanskje det dukker opp om noen dager..?
 

allegretto

Medlem
Har fremdeles ikke mottatt RF-1088K etter å ha lagt til post 3.3.8...
Tonny: fikk du den opp i altinn-innboksen rett etter du la til 3.3.8?
 

allegretto

Medlem
Ja, jeg finner det i Skjemakatalogen. Men når jeg går under "Hvor finner du skjemaet?" og klikker linken "-> Til min behandling" kommer jeg tilbake til innboksen.. og har ikke noe RF-1088K skjema der. Det er flere uker siden jeg fyllt inn post 3.3.8..
merkelig..

Edit: Jeg har visst skjemaet "Oppgave over aksjer og eg*enkapitalbevis 2010" som jeg fikk 22. mars. Men dette kan kun åpnes som PDF.
Jeg antar da at jeg kan redigere det - laste det opp - og legge det som vedlegg? Er det slik dere har gjort det?
 
Sist redigert:
Topp