Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mange små transaksjoner --> Dyr regnskapsførsel

ElectronMan

New Member
Hei.

Jeg driver og har drevet flere små nettbutikker, og irriterer meg over at regnskapsførselen er så dyr på grunn av alle transaksjonene. Spesielt når det ikke er snakk om store enkeltinnkjøp til oss, men små innkjøp og små ordre, så blir det mange transaksjoner.

Eksempelvis kan en ordre går ut på at 1) ordren kommer inn i vår nettbutikk, 2) vi overfører en "påfylling" av akonto-beløp til vår leverandør, slik at saldo der er høy nok, 3) vi gjennomfører en bestilling hos vår leverandør, og 5) avhengig av om det er dropshipping eller ikke, gjennomføres det senere en betaling av fraktkostnad for denne spesifikke ordren.

Hvordan gjør dere andre dette? Og ikke minst; hvordan gjør deres regnskapsførere det?
Må man faktisk føre alle små aktiviteter som en bedrift utfører, eller kan man føre en slags "helhet"?
Det høres jo ullent ut... :)
 

T SL

Active Member
Du skal føre hver transaksjon, men jeg vil tro at nettbutikkløsningen din kan gi det i et mer spiselig format for regnskapsfører til bokføring? Mange regnskapssytemer kan for eksempel føre direkte fra Paypal med litt hjelp, og vil tro det er det samme mellom populære nettbutikkløsniger og Visma/Tripletex/economic/store løsninger.

Jeg har fastpris på regnskapsføring og lønn/skatt/"folketrygd"/årsoppgjør/alt (innen rimelighetens grenser, men nå er jeg heller ikke Microsoft eller noe stort selskap). Det har gjort det billigere for meg, selv om jeg ikke har veldig mange transaksjoner.
 
Topp