appelsin
Medlem
Jeg har tenkt på en sak angående QS og maks. bud:
Når man legger opp en annonse, vil man i utgangspunktet ha ganske lav QS (5-6), mens etter hvert som tiden går og folk klikker på annonsen og du får høy CTR, vil jeg tro at QS stiger.
La oss si at man byr 0,32 kr for en annonse som kommer langt ned (ikke på førstesiden en gang). Dette gjør at annonsen ikke har noen CTR, som er med på å bestemme QS. Hadde jeg bydd 10 kr, og kommet på førstesiden, og brukerne synes at annonsen var interessant (høy CTR), ville dette medført høyere QS, og lavere gj.sn. CPC.
Er det flere her som tror at max. bud styrer QS?
Når man legger opp en annonse, vil man i utgangspunktet ha ganske lav QS (5-6), mens etter hvert som tiden går og folk klikker på annonsen og du får høy CTR, vil jeg tro at QS stiger.
La oss si at man byr 0,32 kr for en annonse som kommer langt ned (ikke på førstesiden en gang). Dette gjør at annonsen ikke har noen CTR, som er med på å bestemme QS. Hadde jeg bydd 10 kr, og kommet på førstesiden, og brukerne synes at annonsen var interessant (høy CTR), ville dette medført høyere QS, og lavere gj.sn. CPC.
Er det flere her som tror at max. bud styrer QS?