Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA - 10 mars

peterandrej

pensjonert moderator
Bare en liten påminnelse.
Bedrifter med omsetning under 1 mill. kan betale moms kun en gang i året. Og fristen er 10 mars. Hvis du ikke overholder fristen må du betale MVA annenhver måned i 2 år som straff.

Que? Jeg ringte skatteetaten, og de sa fristen var 31. januar for å søke om færre terminer. Men mener du at hvis man søker i dag så gjelder dette med 1 mva-termin fra og med neste år?
 

Ståle

Medlem
10 mars er vel betalingsfrist for de som har fått innvilget årsterminoppgave for 2008.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg vet ikke når man må søke hvis man skal forandre fra annenhver mnd. til en gang i året. Jeg har alltid betalt en gang i året, søkte om det samtidig som jeg registrerte meg som mva pliktig. Det jeg sier over her er at hvis du betaler kun en gang i året nå og overskrider fristen 10 mars så mister du retten til å betale kun en gang i året og må levere annenhver mnd i to år som straff. Etter to år kan du søke på nytt om å få levere kun en gang i året.
 
K

Kontoristen

Guest
Man må få innvilget 1 termin, hvis man ikke har fått dette innvilget må man levere 6 terminer i året. Det er for sent å søke om 1 termin nå for 2008 og 2009.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Gud bedre, dette har stressa meg hele helga. Endelig ferdig - har bare glemt hvor jeg egentlig skulle sende penga (er jo trossalt 1 år siden sist), så må plukke opp røret og vente 30 minutter i kø for å få svar. Kanskje noen her som kan fortelle meg det?
 
Topp