Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mva avgift..

Delta-09

Medlem
Rart at folk bare plutselig lager sin egen mening, når man faktisk spør om ting seriøst... Men samme det, nå har jeg ihvertfall fått en haug med synspunkter, samt at jeg har gjort som dere sa, jeg har fått tatt opp samtalen med skattemyndighetene, så nå har jeg det ihvertfall på bånd det de sa.. Jeg har ringt enda en gang til å fått det samme svaret. Men jeg vet ihvertfall at heretter får jeg prøve å finne ett SINNSYKT enkelt regnskapsprogram, som også har integrert lønn. Sånn at jeg får begynt å føre dette riktig.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Rart at folk bare plutselig lager sin egen mening, når man faktisk spør om ting seriøst... Men samme det, nå har jeg ihvertfall fått en haug med synspunkter, samt at jeg har gjort som dere sa, jeg har fått tatt opp samtalen med skattemyndighetene, så nå har jeg det ihvertfall på bånd det de sa.. Jeg har ringt enda en gang til å fått det samme svaret.

Du har fortalt dem at du

a) har drevet med mva-svindel
b) har sneket unna 500k-1mill i året i inntekt

og de har sagt at "jaja, så lenge du får det inn på privatkontoen er det greit"? Jeg tviler. Enten har du ikke sagt alt til dem, eller så er dette bare piss.
 

Delta-09

Medlem
Du har fortalt dem at du

a) har drevet med mva-svindel
b) har sneket unna 500k-1mill i året i inntekt

og de har sagt at "jaja, så lenge du får det inn på privatkontoen er det greit"? Jeg tviler. Enten har du ikke sagt alt til dem, eller så er dette bare piss.

Det har vært ettersyn på min konto, og ALDRI blitt sagt noe på. Så derfor så er det greit. Og jeg har snakket med dem, men ikke sagt at jeg tjener 1 mill i året. Men det er noe DE burde ha sett etter alle ettersyn og papirer jeg har sendt dem iløpet av de siste årene.
 

zapotek

Medlem
Det har vært ettersyn på min konto, og ALDRI blitt sagt noe på. Så derfor så er det greit. Og jeg har snakket med dem, men ikke sagt at jeg tjener 1 mill i året. Men det er noe DE burde ha sett etter alle ettersyn og papirer jeg har sendt dem iløpet av de siste årene.

Så du mener altså at du har rapport inn denne ekstrainntekten på 1 mill i året uten at de har pålagt deg å skatte av pengene? (Hvis ikke, hva inneholder så disse "papirene" du har sendt dem de siste årene?)

Høres veldig rart ut.
 

iskrem

Medlem
Men hvordan fungerer dette her sammenligned med hvis man kjøpte og solgte antik på hobbybasis? Har ved flere anledninger gjort scoop på loppemarked, kjøpt for 200-300 og solgt for 15-20 tusen i ettertid. Er det næring hvis jeg tjener for mye på det uansett? Bra mange betaler med kontanter da.. ;)
 
Topp