Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nå blir det mindre trafikk fra Facebook

kaieivindm

Member
Synes dette var en interessant vinkling på saken. Altså, for at mange har gitt beskjed om at de ser for lite info fra familie, velger de å ta ned visning av sider.

Det betyr også at potensielt vil reklame inntektene til FB gå ned, og det tillater de ikke.
 

xdex

Medlem
Synes dette var en interessant vinkling på saken. Altså, for at mange har gitt beskjed om at de ser for lite info fra familie, velger de å ta ned visning av sider.

Det betyr også at potensielt vil reklame inntektene til FB gå ned, og det tillater de ikke.

Kan du forklare hvorfor reklameinntektene skal gå ned, på grunnlag av at dem forbedrer innholdet du ser? (reklame vises uansett, men du slipper 100000 virale videoer etc). Når det er sagt, er det ikke første gangen at facebook lover bedringer.. Noe har blitt bedre, heldigvis, men de er ikke helt i mål.
 

kaieivindm

Member
Kan du forklare hvorfor reklameinntektene skal gå ned, på grunnlag av at dem forbedrer innholdet du ser? (reklame vises uansett, men du slipper 100000 virale videoer etc). Når det er sagt, er det ikke første gangen at facebook lover bedringer.. Noe har blitt bedre, heldigvis, men de er ikke helt i mål.

Min mening, er at hvis FB prioriterer å vise venner/familie innlegg fremfor sider så vil færre se innholdet som postes via sider.

veldig mange sider bruker sponset innhold, altså betale innlegg. Hvis ikke FB kan garantere at de blir vist til publikum, eller annet, fremfor familie/venne innlegg... Derav vil mange kanskje tenke seg om før de fremmer innlegg.

derav tankesettet mitt.

Jeg er for all del ikke ekspert på området, men er den første problemstillingen jeg ser.
 

xdex

Medlem
Innlegg som postes via sider, er problemet, og ikke betalt reklame. Folk er lei av å se virale filmsnutter, eller annet kjedelig innhold. Reklamen vil fortsatt være der, men fokuset i din strøm vil skiftes, slik at det er mer relevant for deg. Da slipper du forhåpentligvis å se 10 forskjellige videoer på rekke og rad, bare fordi noen du kjenner likte det (eller trykket play, skal ikke mer til) facebook måler til og med hvor i strømmen du stopper, og hva som befinner seg der. Basert på dette (og mye mer) får du servert innhold.
 
Topp