Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk med ett produkt ønsker tilbakemelding

hvoslef

Student
Hei.

Lurte på om noen ønsker å komme med tilbakemelding på nettbutikken min?
Billig promillemåler

Har etter påpekninger ifra ivrige forumbrukere endret det som ble anbefalt, og opplevde i måneden gode salgstall. Da hadde jeg høyt markedsføringsbudsjett, relativt til tilgjengelig kapital nødvendigvis. Deretter i september har jeg testet ut forskjellige markedsføringsmetoder som Facebook og Google AdWords, uten særlig store resultater.

For øyeblikket tester jeg Google AdWords og har delt inn kundegruppen, deretter i makrosegmenter så i mikrosegmenter. Har laget annonser tilpasset hvert segment, og håper at dette skal gi stor avkastning. Men eksempelvis i forrige uke brukte jeg 700kr, og totalt tre salg. En annen uke, samme kostnad, men da 10 salg. Nå idag har jeg brukt kr 100 på 20 klikk, og absolutt ingen har bestilt.

Så etter å ha opplevd litt turbulente resultater de siste to månedene, så lurer jeg på om det er noe kritisk galt med siden, da veldig få besøker bestillsiden. Hvis noen har god peiling på AdWords, så er dere gledelig velkommen til å gi tilbakemelding på kampanjen min.

Takk på forhånd!
 

xdex

Medlem
Hahaha,

Ja, du kan sende varen som gave. Vi anbefaler å fylle ut mottakers adresse, og deretter forhåndsbetale via PayPal eller bruke faktura. Minner om at brevfaktura blir sendt til mottaker hvis den ikke er betalt innen fristen.

Motta faktura for noe du aldri har bestilt, få gratis innkasso for noe du ikke engang ønsket deg til jul!
 

looper

Medlem
Vet ikke hvor erfaren du er med Adwords, men her er noen kjappe tanker.

1. Optimaliser annonsen din. Den var ikke særlig selgende, angi en url i annonsen som f.eks drivesafer/promillemåler. Se på hvordan andre nettbutikker gjør det! Du må ha en Call to action i annonsen med mindre du driver opplysningskontoret for melk.

2. Ikke send trafikken rett til forsiden, der mister du mye.

3. Lag en skikkelig landingpage
Anbefaler Unbounce.com. Her alt tilrettelagt for testing og læring.

Oppsummert:
Annonsen din er ikke god nok, du sender trafikken til feil side. Siden din har helt feil fokus. Du må klikke deg rundt som en maniac for å finne informasjonen. Du er bedre tjent med å samle alt av "viktig informasjon" på en plass fremfor å gjemme det bak et nettverk av sider og knapper. Send trafikken fra Adwords og Facebook til den siden hvor informasjonen står og bestillingsskjema er. Mao,gjør det lettere å bestille!
 
Jeg tror kanskje du burde omformulere slagordet ditt. Fyllekjørere skaper ikke trafikkulykker fordi de ikke viste at de var over promillegrensen. Du burde vel heller sikte mot folk som har vært på syklubb og drukket ett glass vin og lurer på om de bør kjøre hjem.
 

hvoslef

Student
Jeg tror kanskje du burde omformulere slagordet ditt. Fyllekjørere skaper ikke trafikkulykker fordi de ikke viste at de var over promillegrensen. Du burde vel heller sikte mot folk som har vært på syklubb og drukket ett glass vin og lurer på om de bør kjøre hjem.

Da har jeg endret dette.
 

Diana Dahn

Medlem
Jeg tenker umiddelbart at priset på det overste bilde ska være mere tydlig og selgende. Kanskje noe i stil med: "Kun 200,- inkl. frakt og batterier"?

Det er jo et bra tilbud, så prøv at fange kunderne interesse med det samme!

Jeg synes også der mangler lit mere visuelle ting på siden, på lang sikt kunne det kanskje betale seg at få laget en "Sånn virker promillemåleren"-illustration, som gjør det hele lit mere gøy å se på.
 

Msites Ltd

Livsnyter
KISS - Keep It Stupid Simple

#1 - Følg din egen instruks - sett inn bilder der du mener det skulle vært, ikke henvis til et bilde lenger ned på siden.

#2 - For mange punkter. Og, punkt nummer 5 er ikke noe selgende punkt! Ta det vekk!!!

#3 - Hva er ROHS!?! Er det i det hele tatt noen som vet hva det er? Lag i alle fall en link til hva det er.....men, hvis de fleste ikke vet hva det er så er det vel heller ikke viktig å fremheve. Ha det som mindre tekst lenger ned på siden.

#4 - Bildet og teksten du har nederst på siden er det du burde hatt øverst.

#5 - Lag forskjellige landingssider med forskjellige budskap/uttrykksform.

#6 - Som folk sier - bruk mer visuelle midler. Gjerne video. Dette kan du lett produsere selv med noen kamerater/venninner/naboer/familie. Sett sammen et manus, lag korte filmsekvenser med #fest/familiehygge m/alkohol #close up med drikke av vin/øl e.l. #en kikk på klokken #sekvens med alkotest som viser for høy #sekvens m/personen som ringer taxi - videoen trenger ikke være mer enn 30 sekunder
 

hvoslef

Student
KISS - Keep It Stupid Simple

#1 - Følg din egen instruks - sett inn bilder der du mener det skulle vært, ikke henvis til et bilde lenger ned på siden.

#2 - For mange punkter. Og, punkt nummer 5 er ikke noe selgende punkt! Ta det vekk!!!

#3 - Hva er ROHS!?! Er det i det hele tatt noen som vet hva det er? Lag i alle fall en link til hva det er.....men, hvis de fleste ikke vet hva det er så er det vel heller ikke viktig å fremheve. Ha det som mindre tekst lenger ned på siden.

#4 - Bildet og teksten du har nederst på siden er det du burde hatt øverst.

#5 - Lag forskjellige landingssider med forskjellige budskap/uttrykksform.

#6 - Som folk sier - bruk mer visuelle midler. Gjerne video. Dette kan du lett produsere selv med noen kamerater/venninner/naboer/familie. Sett sammen et manus, lag korte filmsekvenser med #fest/familiehygge m/alkohol #close up med drikke av vin/øl e.l. #en kikk på klokken #sekvens med alkotest som viser for høy #sekvens m/personen som ringer taxi - videoen trenger ikke være mer enn 30 sekunder

Takker for meget god tilbakemelding. De konkrete tiltakene skal jeg iverksette snarest, og dette med video er allerede lagt til i mine kortsiktige planer. Leter for øyeblikket etter en som kan produsere filmen, slik at den blir mest mulig profesjonell.
 

hvoslef

Student
Opplevd noe boost i konverteringer så langt?

Har opplevd en god del mer salg, men er litt vanskelig å fastslå om det er noe økning. Har de siste ukene og månedene testet ut diverse måter å markedsføre på, så har ikke noe solid å sammenligne med. Men det meste jeg har hatt på en uke er 10 salg, og til nå har jeg hatt 7 salg på fire dager, så kan vel uten stor sikkerhet, svare ja på dette.
 

hvoslef

Student
Har nå 3,5 % konvertering på nettsiden, som for øyeblikket stiger merkbart hver dag.
I tillegg har jeg inngått avtale med videoprodusent om en promovideo til en rimelig pris.
 
Topp