Kjapp og trygg hosting for Wordpress

NOen som har erfaring med utlån av domener?

Altberger

Medlem
Hei alle.

Siden jeg sitter på noen no-domener som jeg ikke benytter meg av tenkte jeg det kunne være lurt å leie de ut på årlig basis til noen som har behov for de.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende? Noen som vet hvor jeg bør henvende meg?
Ett alternativ er å ringe opp hver eneste bedrift som kan tenkes å leie men det tar jo tid. Jeg håper på en "latmannsmetode" :D


Domener som jeg kunne tenke meg å leie ut er;
bilshop.no
flaks.no
time-share.no
grunerloekka.no
grunerløkka.no
advokat-i-oslo.no
advokater-oslo.no

Hva kan evt verdien ligge på i utleie pr år?
 

clinton4

Medlem
Kan ikke innbille meg at noen er interessert i å leie et domene. Hva om nettsiden da blir en hit? Da sitter jo du med du med eierskapet på domenet, mens leietakeren ikke har noe han/hun skulle ha sagt.
 

Keanu

Geek
Må si meg enig i tidligere kommentarer. På et domene uten noen autoritet skulle jeg faktisk hatt betalt for å bygd opp en side. Eneste årsaken måtte vært om det var et type-in domene, men jeg tviler på at disse er det.

Om de hadde hatt litt autoritet, kunne de blitt brukt for å pushe litt google-juice.
 

tulling99

Medlem
Hei alle.

Siden jeg sitter på noen no-domener som jeg ikke benytter meg av tenkte jeg det kunne være lurt å leie de ut på årlig basis til noen som har behov for de.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende? Noen som vet hvor jeg bør henvende meg?
Ett alternativ er å ringe opp hver eneste bedrift som kan tenkes å leie men det tar jo tid. Jeg håper på en "latmannsmetode" :D


Domener som jeg kunne tenke meg å leie ut er;
bilshop.no
flaks.no
time-share.no
grunerloekka.no
grunerløkka.no
advokat-i-oslo.no
advokater-oslo.no

Hva kan evt verdien ligge på i utleie pr år?

Jøss! Det var du som snappa advokat-i-oslo.no altså!? hehe... Jeg var så jævlig treig med å sende inn egenerklæringen at jeg fikk beskjed om at domenet allerede var tatt når endelig gjorde det! Det er andre gangen dette har skjedd meg faktisk..
 
Topp