Norske gratis-kataloger

En tråd i 'Lenke-strategi' startet av Kenneth Dreyer, 19 Jan 2008.

1. zapotek

zapotek Medlem

Jeg har roet ned registrering i kataloger på nye sider jeg har (egentlig all linkbygging) og heller konsentrert meg om innhold siste halvåret. Resultat: Mye mer trafikk fra søkemotorer faktisk...

2. Geir E. Medlem

Jeg ville kun gått for sider som dmoz og abc startsiden som er laget for mennesker. Ikke sånne laget-for-pr-kataloger. Grunnen til det er det som brukernavn sier.

3. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Trafikkmessig så gir nok ikke en DMOZ innføring deg noe trafikk heller. Iallefall ikke noen plasseringer jeg har sett. Derimot en oppføring hos startsiden.no gir deg fortsatt litt trafikk, selv om det ikke er noe enormt.

Jeg registrerer fortsatt sidene mine i norske kataloger fordi selv om det ikke har noe stor verdi å gjøre det lengre, så er den lenken fortsatt verdt mer enn å ikke gjøre det..

4. picxx Well-Known Member

Tror også abcsøk bruker katalogen til startsiden, i tillegg til resultater fra google.
    Ser jeg får ganske mye treff fra abcsøk på sider hvor jeg får minimalt med treff fra google.

5. Balder Medlem

Noen som sitter med en god oversikt over danske kataloger?

(Jeg vet "Google er min venn", men det kan jo hende det finnes noen venner her også :p)

6. Kenneth Dreyer

Kenneth Dreyer Well-Known Member

Abc Søk ER Startsiden :)

7. clinton4

clinton4 Medlem

Legger inn en link til emnekatalogen Indexen.no her jeg. Katalogen er SEO optimalisert og bruker ikke nofollow tag. Det er gratis å legge inn oppføringer.

En norsk emnekatalog

8. Robert

Robert Mr. 66

Det er et steg i riktig retning, men det virker ikke som katalogen har så mye link juice..

9. clinton4

clinton4 Medlem

Stemmer det, men den vil komme med tiden :)

10. picxx Well-Known Member

Ang. indexen: det drar ned en del at eier legger egne sider på topp, da dette vil forringe systemet med å betale.

11. clinton4

clinton4 Medlem

Hva? Hvilke sider er det? Hvis du tenker på vinnting.no og toppselger.no så er dette oppføringer som ble lagt inn helt i begynnelsen for å teste katalogen og betalingssystemet. Og de ligger heller ikke på toppen. Alle rangeringer blir sortert etter bud som blir gitt og eiere av katalogen "trikser" ikke med oppføringer.

12. picxx Well-Known Member

Du nevnte at dette ikke er din side, så jeg regner med det er siden til han som reklamerer med de to øverste sidene? ikke at det gjør meg så mye, men over tid vil nok dette gå på troverdigheten og folk gidder ikke by om man vet at eier uansett vil legge egen side over.

edit: nei, hadde ikke noe med vinnting og toppselger å gjøre :)

13. clinton4

clinton4 Medlem

De to øverste oppføringene er oppføringer hvor eierene av disse sidene har valgt og legge inn et bud. Disse sidene har ingen tilknytning til hverken meg eller eieren av Indexen.

Edit: Eneste oppføringer som har tilknytting til meg er vinnting.no, toppselger.no, frekvenser.no og julesanger.com og disse ligger nesten alle på bunnen. Eieren har ikke tilknytting til noen av oppføringene.

Sist redigert: 30 Mai 2009
  14. picxx Well-Known Member

Ok, da beklager jeg mine antydninger.
    Håper uansett siden blir poppis, da jeg selv går med planer om å sette oppp noen sider med samme script :)

15. clinton4

clinton4 Medlem

Den er grei ;)

Du får send meg en PM dersom du ønsker en kopi av de oversatte filene og modifikasjonen som tillater å legge inn gratis oppføringer.

Del denne siden