Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nybegynner - Ønsker tips og opplæring rundt dropshipping

Endis

New Member
Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som alltid har hatt en interesse for business og det å tjene penger. Hadde min første "bedrift" som 11 åring hvor jeg drev med diverse salg samt. hadde et eierskap i en egen "idrettsklubb" som fikk inn en del penger helt til jeg måtte legge ned fordi jeg ble nektet å drive virksomhet i friminuttene hehe. Uansett, jeg har lest litt rundt om at dropshipping er en ganske enkel og risikofri måte å tjene penger på, spesielt hvis man kun gjør det som en hobby eller bruker det til bi-inntekt. Dette frister veldig, men jeg har en del spørsmål rundt emnet.

* Hvordan gjør jeg det? Og vil jeg klare det?
* Er det slik at det kun blir fortjeneste, men fortjenesten varierer ettersom hvordan jeg selger. Altså, jeg må aldri kjøpe noen varer av grossisten for egne penger før et salg, bare sende mine ordre videre til dem?

Kan noen gi meg en litt detaljert oversikt over hvordan dette fungerer? Har lest litt artikler men jeg stoler ikke helt på folk som lover gull og grønne skoger på litt finurlige hjemmesider uten å se på hele bildet (altså positive og negative sider).

Beklager for at jeg er veldig dum i spørsmålene, håper dere ser på dette som noe positivt i at en ungdom vil drive med dette og ikke bare tar meg som en hjelpesløs byrde.

Takk :)
Mvh. Endis.
 

Endis

New Member
Takk :)

Men lurer også på, vil jeg som 17 åring og uten noen som helst erfaring klare dette?

Skal sjekke ut dette med Nexon, det virker seriøst.
 

spikre

peterhamre.no
Takk :)

Men lurer også på, vil jeg som 17 åring og uten noen som helst erfaring klare dette?

Skal sjekke ut dette med Nexon, det virker seriøst.

Jeg klarte det da jeg var 17. Du kan klare det du også. Du må gjøre gode og riktige valg, kalkulere og beregne alle inntekter og utgifter - og kanskje allerhelst forsøke å ikke ha "faste utgifter". Dvs. at om du kun ha utgifter knyttet til salg, foruten din egen tid, vil du aldri gå i minus.
Begynn i det små. Gjør det fordi du er interessert, ikke fordi du skal tjene penger. Intensivet må være ønsket om å oppnå noe (noe bør (kanskje) ikke være en pengebinge).
 

Ole Avranden

utvandret
Hvorfor skal ikke incentivet være å tjene penger Spikre?

Greit nok, man skal ikke tro at millionene ruller inn den første tiden, men hvorfor skal man ikke ha et ønske om å tjene penger på arbeidet sitt?
 
Jeg er litt enig i det Spikre sier at du ikke skal gjør det kun for å tjene penger. Da ligger interessen mer i å finne måter å tjene penger på, istedenfor å lage en god tjeneste som kanskje mange brukere vil bruke.
Når du først har mange brukere, først da burde du begynne å tenke på hvordan du skal kunne tjene penger på det.
 

flippflopp

Medlem
Det der skvipet Spikre og Stein snakker om har jeg hørt siden jeg var 12 år og googlet "tjen penger på nett" daglig. Fortsatt like tragisk nå som da.

Alt handler om penger. Ønsket om å tjene penger er det som driver en til å optimalisere, til å lage bedre tjenester, finne bedre produkter. Og man gir seg når man har nådd production–possibility frontier. Om ikke er man bare dum. Man kaster bort ressurser som kunne vært bedre brukt andre steder.

Sier det igjen: ALT handler om penger. Cluet er heller å innse at penger ikke vokser på trær, og at det kreves at man sår før man kan høste. Men om du vil gjøre som Spikre og leke økobonde på landet med 10 høns og 1 ku, eller drive seriøst industrielt landbruk med fokus på nøkkeltall, er opp til deg.
 

Ole Avranden

utvandret
Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Lage en god tjeneste og tjene penger. Det er ingen motsetninger der, faktisk så vil det være lettere å tjene penger hvis du lager en god tjeneste.

Jeg går ikke på jobb en dag uten å ha en målsetning om tjene penger. Jeg forventer ikke at pengene nødvendigvis tikker inn i dag, men på ett eller annet tidspunkt må min tid materialiseres i penger. - Alternativet kalles "en hobby" ;)
 
Sist redigert:
Det jeg mente var vel heller at hvis du starter med noe sånt som dette her for å tjene penger, så er det større sannsynlighet for at du går lei kjapt fordi det kan ta litt tid å begynne å tjene penger enn hvis du har som mål å lage en god tjeneste for så å begynne og tenke penger.
Selvsagt, alt har en rot i at man vil tjene penger.
 

Endis

New Member
Takk for så mange gode svar. Dette er noe jeg har lyst til å gjøre fordi jeg syns det er gøy, målet er aldri å kunne leve av dette men å ha det som en bi-inntekt mens jeg studerer ville vært gøy om det var mulig.
Jeg har vært innpå siden til nexon nå, det frister men samtidig så ser jeg på de produktene har har ute og lurer på om folk faktisk gidder å kjøpe de tingene han har til salgs? Det er ikke noe vondt ment på noen som helst måte men jeg lurer på om det er noe verdi i å selge lommelerker etc. via internett.

Lest mye bra om SaleHoo men virker som at det er samme fyren som har skrevet om samme selskapet på flere forskjellige sider. Er også egentlig ikke noe keen på å investere penger når jeg kan absolutt ingenting om dette, så vil på en måte tjene opp noen små kroner i det små og så investere alt dette videre.

Noen ideer? Hvilke type produkter bør satses på (hvis dere vil si det til meg, kan være dere vil ha markedet for dere selv hehe).

Igjen, takk for god hjelp :)
 
Topp