Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppgradere til 4.0 vbulletin?

Bjørn Andersen

Webmaster
Sitter og skal oppgradere til 4.0 versjon av vbulletin, er det noen som har erfaring med den versjonen , bra ? dårlig ? Vurdert oppgradere her på wf tonny ?
 

SolidHost

Medlem
Hadde jeg hatt et vbulletin-forum, så hadde jeg ventet. Vi har blitt leid inn for å gjøre en god del oppgraderinger for kunder og selve oppgraderingene har for det meste gått greit, inkludert diverse hacks som har vært installert (Selv om en god del også har sluttet å virke).

Personlig mener jeg vBulletin burde virkelig skjemmes for å ha sluppet v4 på markedet. Det er fortsatt ENORMT mange bugs som ikke er fikset og det er pr. nå over 500 bekreftede bugs i skriptet ennå(System Dashboard - vBulletin JIRA). Jeg skal ikke bgeynne på en lengre teknisk utredning her, men v4 er pr. i dag mye tregere en de siste 3.x versjonene som ble sluppet. Jeg er medeier i et forum med nærmere 100.000 medlemmer og vi kjører pr. i dag IPBoard (Invisionboard) For en tid tilbake testet vi IPB og vBulletin opp mot hverandre og vBulletin var en god del raskere en IPB (Da snakker vi om 3.x av vBulletin og v2.x av IPB)Vi begynte da å planlegge å bytte, men dette ble rask skrinlagt da IPB kom med sin 3.0 versjon (som også hadde en del barnesykdommer, men ikke i nærheten av det vbulletin sliter med i v4)
Nå vet jeg at de som kjøpte vBulletin fra Jelsoft har ansatt en ny "teknologi direktør" som har begynt å ta tak i mye av det som er gjort feil så langt, men personlig ville jeg ha ventet til kanskje 4.5 kommer, og selv da måtte dette bli nøye vurdert.

@Bjørn
Om du vil ha litt lesestoff for et par timer og for å forstå frustrasjonen som finnes blandt vbulletin-brukerene, så kan du jo ta en titt på denne 85 siders-tråden; vBulletin Community Forum (Kun adgang for lisensierte kunder)
 
Sist redigert:
Topp