Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppsett av Magento (eller liknende) m visa, hva trengs?

TorsteinO

Art Director & grunder
Har et prosjekt jeg pusler litt med, og har i den sammenhengen et spørsmål:

Hva er det egentlig jeg trenger for å sette opp en nettbutikk med f.ex. Magento, med VISA osv, og hva koster dette?

En webhost som støtter magento er jo ganske selvsagt, https og et sertifikat må vel til, og selvsagt bbs-netaxept-modulen, men må jeg f.ex. også ha en avtale med teller e.l., eller kan folk bruke bankkort uten dette så lenge jeg har bbs-modulen, bare ikke visa?

Siden jeg gjør dette i stor grad for å teste ut magento litt mer og lære mer om det, er jeg ikke interessert i å bruke noen turnkey-løsning.
 

rmon

Medlem
Har et prosjekt jeg pusler litt med, og har i den sammenhengen et spørsmål:

Hva er det egentlig jeg trenger for å sette opp en nettbutikk med f.ex. Magento, med VISA osv, og hva koster dette?

En webhost som støtter magento er jo ganske selvsagt, https og et sertifikat må vel til, og selvsagt bbs-netaxept-modulen, men må jeg f.ex. også ha en avtale med teller e.l., eller kan folk bruke bankkort uten dette så lenge jeg har bbs-modulen, bare ikke visa?

Siden jeg gjør dette i stor grad for å teste ut magento litt mer og lære mer om det, er jeg ikke interessert i å bruke noen turnkey-løsning.

PHP5 og MySQL DB (kanskje perl5) hos en domenehost/webhost.

Du trenger ikke kortinnløser (Nets tidl. Teller) og korttilbyder (BBS Netaxept) for å støtte Visa men hvis du skal det så må du ha avtale med de.

Nets koster som regel 1.95% (og oppover) av kjøpssummen i kassen. BBS Start koster 300,- pr. mnd. og 3,- pr transaksjon.

Du kan i magento ta betaling med overføring til din bank (tar 1-2 dager) eller postoppkrav. Men du vil garantert få mer salg med Visa/Mastercard!!

Du kan også bruke PayPal istedenfor BBS og Teller.. men... det koster 4-5% av kjøpssummen.. men du kan jo starte med det.

Fast frakt modul kan du ha.. OneStepCheckout er et must! og et bra theme til en 100-200 US $

Evt. Klarna eller Sveawebpay modul Du trenger ikke SSL men det er jo sikkrere..

Glemte å nevne dette.. men Magento selv har kommet med en SaaS løsning.. Sjekk Magento Go - Hosted eCommerce for Small and Emerging Merchants Du kan jo teste denne og si ifra evt. hvordan den er?
 
Sist redigert:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du "må" ha en kredittkortløsning som støtter Visa og Mastercard. I Norge er normale bankkort på nett lite utbredt, det finnes en løsning som heter Bankaccess, men denne har fortsatt for liten utbredelse blant befolkningen til at den gir noe verdi.

Det var mye feilinformasjon i forrige innlegg, noen kommentarer:

Du trenger ikke kortinnløser (Nets tidl. Teller) og korttilbyder (BBS Netaxept) for å støtte Visa men hvis du skal det så må du ha avtale med de. Kortinnløser er det selskapet som behandler "pengestrømmen", de tar normalt sett 1,65 - 2,5% for å gjøre denne jobben.
Om du skal benytte Nets trenger du en kortinnløser. Nets eier Teller AS, men du må ha en separat avtale.

Nets koster som regel 1.95% (og oppover) av kjøpssummen i kassen. BBS Start koster 300,- pr. mnd. og 3,- pr transaksjon.
Nets tar ingen prosent av din omsettning, men kortinnløser tar det. 1,65 - 2,5% er innen normalen.

Du kan også bruke PayPal istedenfor BBS og Teller.. men... det koster 4-5% av kjøpssummen.. men du kan jo starte med det.
Paypal tar fra 1.9% – 3.4% + kr 2,80 pr transaksjon sist jeg sjekket, altså ikke 4-5%

Evt. Klarna eller Sveawebpay modul Du trenger ikke SSL men det er jo sikkrere..
Om en skal ha en løsning fra f.eks Klarna integrert i nettbutikken er det krav til SSL.
 

rmon

Medlem
Gikk litt fort i svingene her Yngve Larsen.. det jeg mente var at hvis han ville ha VISA så måtte han ha en kortinnløser (Teller, Elavon, Euroline, Handelsbanken, Swebank, Nordea osv.) og tilbyder som BBS Netaxept, DIBS osv. det er vel egentlig det de fleste norske velger når de opperer her til lands.

Husker jeg betalte 1,95% hos PBS.dk (Nå Nets) for kortinnløsning og 300kr pr. mnd. + 3 kr pr. transaksjon for BBS tilbyder.

Klarna betalte vi 300kr pr. mnd. og 2,2% av den totale kjøpssummen av kunden.

Husker ikke dette så godt.. men måtte man ha SSL altså når man hadde Klarna? Det er pga. Person-/org. nr eller?
 
Topp