Optimering av Adwords

En tråd i 'Adservice Media' startet av Adservice Media, 26 Aug 2011.

  1. Adservice Media Medlem

    Innlegg:
    43
    Hei alle publishers!

    Vi hos Adservice vil gjerne gjøre oppmærksom på en veldig effektiv funksjon i vårt partnersystem, som kan hjelpe deg med å optimere din profitt og volum på markedsføring gjennom Adwords.

    Om du benytter Google Adwords (eller andre PPC kanaler) for å generere trafikk inn til dine sider, så vil du kunne få meget stor nytte av denne funksjonen. Den kalles tredjepartstracking, og gjør at du som partner kan tracke med på konverteringer på alle kampanjer hos oss.

    Ved å benytte deg av statistikken i Google Adwords i dag, vil du kun se hvor mange klikk du får på de forskjellige søkeord. Ved å kombinere dette med mulighetene i tredjepartstracking, så vil du også kunne se hvilke søkeord som igjen konverterer til salg på hver enkelt av dine kampanjer. Funksjonen henter også din inntjening pr konvertering inn i din Google Adwords statistikk, så du kan samtidig se utgift og inntekt på hvert enkelt søkeord. Det gjør at du kan optimere dine AdWords-kampanjer ved å bruke flere penger på søkeord som skaper salg, og spare penger ved å fjerne de som ikke gir noe salg.

    Eksempel:
    Du har en side hvor du markedsfører forbrukslån; Du har valgt å kjøpe klikk fra Adwords på følgende søkeord: “Lån”, “forbrukslån” og “beste forbrukslån”. Ved å benytte deg av tredjepartstracking kan du f.eks. finne ut at kun 5%* av de som klikker på “lån” konverteres til ett salg, mens “forbrukslån” gir deg en konvertering på 20%.* Du kan benytte deg av disse data til å vurdere om du skal kjøpe mer av søkeord som konverterer godt, og kanskje droppe/redusere de som ikke gjør.

    *Tallene i eksempelet er ikke reelle konverteringstall, men kun med for å illustere.


    Benytt tredjepartstracking for å maksimere din inntjening!
    Det er helt enkelt å komme i gang: Du skal bare uploade din trackingkode fra din Google adwords konto på de av våre kampanjer du ønsker, i vårt partnersystem! Du har mulighet for å benytte tredjepartstracking på alle kampanjer hos Adservice Media i dag!

    Ta kontakt på mail; tro@adservicemedia.com, eller log inn på din partnerkonto og les mer om dette, og andre muligheter, under “Adservice Tools”.

    Om du ikke allerede er en partner, så er du hjertelig velkommen til å søke om partnerkonto på AdService Media
     

Del denne siden