Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overføre aksjer

Ståle Simonsen

New Member
Hei,

Jeg driver et selskap med lite omsetning sammen med min kone. Vi eier 50% hver og den totale aksjekapitalen er 30.000,- (15 akjser hver a 1000,-/pr aksje).

Nå har jeg fått meg ny jobb og ny eier ønsker ikke at jeg sitter med eiendeler i dette selskapet. Vi er i samtaler med potensiell kjøper, men frem til dette skjer, ønsker jeg å overføre mine 50% (15 akjser a 1000,-/ pr aksje) til min kone. Dette slik at jeg slipper å stå oppført som medeier på brønnøysund, proff.no osv.

Har forsøkt å titte gjennom div skjemaer på altinn.no og prøvd å opprette en akjsonæroppgave RF-1086 med vedlegg RF-1086U, men merker at jeg sliter med å forstå at dette er korrekt. Alle disse begrepene osv gjør at jeg dette av på side 1 av disse skjemaene. Forstår rett og slett ingen ting.

Noen som vet om det finnes en enkel måte å overføre mine 50% for så å melde dette inn? Et par enkle linjer der vi oppfører henne med 100% og jeg med 0% og legger ved en styremøteprotokoll som viser at dette er et vedtak vi i "styret" er enige om?

Ikke enkelt å drive business når man må være ingeniør i skjemautfylling og nærmest ha master i økonomi for å forstå alle begrepene.

Takekr for all hjelp.
 
Topp