Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overføre/sette over telefoner - Android app?

alterego

Medlem
Trenger ikke en egen app for det, hvert fall ikke om du bruker Telenor. Copy&Paste fra Telenor sin nettside:

  • Generell viderekobling (viderekobles ved ikke svar etter 20 sek, ved ikke kontakt og ved opptatt): **004*telefonnummer det skal kobles til #, trykk på ring/send

  • Direkte viderekobling (det vil ikke ringe på din egen mobil):**21*telefonnummeret det skal kobles til#, trykk ring/send

  • Viderekobling ved ikke svar, med tidsforsinkelse (antall sekunder det skal ringe før samtalen viderekobles):**61*telefonnummeret det skal kobles til*tid i sekunder(maks 30)#, trykk ring/send

  • Viderekobling ved ikke kontakt (utenfor dekning eller lignende): **62*telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send

  • Viderekobling ved opptatt: **67*telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send
For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel:**004**telefonnummeret det skal kobles til #, trykk ring/send.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Sette over telefoner er noe som skjer i kjernenettet hos operatør, og ingen ekstern app kan hjelpe deg med det. Da er det i så fall operatørens applikasjoner. Det er i tillegg stort sett en tjeneste som ligger på bedriftsabonnement, og ikke privatabonnement.

Viderekobling er noe annet, og kan programmeres både på simkort, telefon og i kjernenettet.

Jeg laget for mange år siden en android applikasjon som satte over telefoner via DTMF eller ved å automatisk legge inn en predefinert kode forran telefonnummeret. Men den funket/funker kun på Network Norway(nå ice.net).
 

Rismoen

Medlem
Men hva med å sette over telefoner?

Hvis jeg f.eks får en tlf, men vedkommende har ringt feil. Hvordan kan jeg bare sette over telefonen til riktig person?
 
A

aabbcc

Guest
Tror du må bruke telenor el. sin egen app for det. Det gjør vi iallefall. Krever nok at man har telenor bedrift.
 

perksp

Member
Har nettopp bestilt bedriftsabonnement fra Dipper. Virker som om de har en ganske god sentralbordtjeneste. Ikke så ille pris heller.
 

Hjallis

New Member
På mobiltelefonen kan du viderekoble et anrop til en annen telefon ved å:
  1. Besvare anropet ditt.
  2. Tast # telefonnummer # (det ringes opp til nummeret)
  3. Tast # (for å viderekoble anropet)
  4. Tast * (for å komme tilbake til anropet. Da kan du igjen snakke med den som har ringt deg opp).
Eksempel:
78438671 ringer, vil du svare? Ja
-Hei, hvem er du?
-Slutt å tulle, du er jo bestevennen min!!!
-Ynnskyld men du har nok ringt feil, hvis du har det riktige nummere kan jeg viderekoble deg!?
-Det er (78438675)
Du skriver dette:
#78438675#
På noen telefoner må du bruke to ##
 
Topp