Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pagerank hos Google. Hvor går jeg nå?

rroger

New Member
Hei
Jeg har laget meg et prosjekt hvor jeg leier ut boliger i syden. Websiden er hjemmlaget og for et år siden visste jeg ingenting om webdesign. Føler selv jeg har fått til et brukbart produkt men jeg sliter veldig med Google sin Pagerank. Det jeg har forstått er at inngående linker er veldig viktig og har jobbet en stund med dette. Tror jeg har mer enn hundre, men jeg finner aldri så mange registrert hos Google. Er det noen som har noen tips til en "grønnskolling" om hvordan jeg kan jobbe videre med dette problemet eller andre ting som gjør at jeg kan løfte kvaliteten på sidene mine, så hadde jeg blitt veldig glad. Sidene kan sjekkes på: http://www.rentingavilla.com
Mvh Roger L
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Heisann Roger! Velkommen til forumet.

Først av alt, så skal jeg komme med et tips som langt ifra er avgjørende for trafikken og brukerene dine, men det kan hjelpe med konverteringen når du først har fått trafikk til siden din: Få deg et bedre design og fokuser mer på brukervennlighet på siden. En god designer kan gjøre underverker for deg.

En ting du må huske er å ikke se deg blind på PageRank. PageRank sier absolutt ingenting om trafikken på siden. VG.no har f.eks PageRank 6, men allikevel finnes det flere andre sider med PageRank 7-8 som ikke har 1/1000 del av trafikken til Google daglig.

Det som er viktig for deg er at folk som er ute etter en bolig i Tyrkia, finner deg. Gjør en liten research på hva folk søker på når dem skal finne seg en bolig i Tyrkia - Det kan du blant annet gjøre med dette verktøyet. Det ser ut til at "leilighet tyrkia" og "hus i tyrkia" er populære søk hos Google, som også er veldig relevante for deg. Jobb med de ordene, sørg for å nevne dem på siden din og skaff innlenker til akkurat disse sidene.

Enn annen ting er at brukere som er interessert i Tyrkia, er generelt viktige for deg. Fokuser på andre ting rundt Tyrkia også. Skriv fakta, legg ut noen gode kart og litt annen informasjon som folk ofte søker etter. Igjen, skaff innlenker til akkurat disse sidene dine.

To andre viktige faktorer er titlene og domene dine. Avgjør om du tror du vil tjene mest av folk som jakter på leilighet i SYDEN eller folk som jakter på leiligheter i TYRKIA. Personlig vil jeg tro de som søker etter leiligheter i Tyrkia konverterer mye bedre, da "syden" er et veldig generelt begrep, som kan bety mange land (kanskje Spania for de aller fleste). Fokuser på titlene dine, og endre dem på hver side. Husk å ha nyttig nøkkelord i dem. En annen ting er domenet ditt. Du har et engelsk domene, men norsk side. Prøv heller et domene som inneholder gode nøkkelord (husityrkia.no og leilighetertyrkia.no er gode eksempler).

Også det viktigeste. Skaff deg RELEVANTE lenker. Hvis en god side som omhandler plasmatv'er lenker deg, så vil det bety en liten opptur i Google. Hvis en middels side som omhandler Tyrkia lenker deg, så vil det bety en mye større opptur. Relevante lenker er veldig viktig.

Oppsummering
Optimaliser siden din bit for bit, ta deg tid til de små justeringene (som å endre tittel, legge til en liten side om kart osv), skaff deg gode lenker til siden (jo mer relevant, jo bedre) og suksess vil komme din vei! :] Håper dette var til nytte.
 

Energy

Medlem
Hei.
Er nå enig med Kenneth ang. din layout. (jeg påstår ikke at min er bedre). Jeg fikk rett og slett litt vondt i øynene da jeg åpnet siden. Bakgrunnen er forferdelig vond å se på. Det blir ikke mye bedre vår du varierer teksten med fargene hvit, blå, sort og grå. Ellers så må du få en bedre bildebehandling. Nesten alle bildene og logoene er uklare.
Om du ønsker en liste på det jeg ville ha endret på/fikset på, så er det bare å gi beskjed.

med vennlig hilsen
Energy
 
Sist redigert av en moderator:

rroger

New Member
Tusen takk til både Kenneth og Energy for info.
Jeg prøver nå å ta et steg videre (håper jeg) i min utvikling av websidene. Jeg har for det første fått meg et nytt domene: www.ferieboligen.no og jobber med en ny versjon av nettsidene. Jeg har jo også forstått at dette med pagerank ikke er så viktig som jeg trodde. Plasseringen min hos søkemotorene er jo kjempebra, med mange 1. plasser hos de store på mange gode søkefraser/ord. Det som startet mitt ønske om en bedre pagerank var at de jeg ville bytte linker med, ville ha sider med høyere ranking. Utleien dette året har jo også vært over all forventning så sidene har fungert bra de.
Mvh Roger
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bra og se du er tilbake rroger! Jeg er veldig interessert i å få flere webmastere innen reise her på forumet.

Bare å spørre om du har andre spørsmål :)
 

picxx

Well-Known Member
Fint med folk som har sider som omhandler reiser :)
Jeg er webmaster på en side som har ca. 80.000 sidevisninger i mnd. så om dere tror siden deres er relevant til siden er det gratis å registrere seg i linkdatabasen HER.
 
Topp