Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paypal sin norske konto...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nå opplevde jeg nettopp noe av det rareste i mitt liv.. Tro det eller ei.
Jeg har nå ventet noen dager for at min bank-overførsel til Paypal skal dukke opp på min konto, noe den ikke har gjort.
Jeg tok derfor kontakt med banken for å sjekke om noe var galt, og dama i telefonen bestemte seg for å spore pengene.

Etter litt frem og tilbake klarte jeg ikke å forklare for dama i banken hva Paypal var, og jeg endte opp med å fortelle at jeg disponerer den kontoen jeg hadde overført penger til. Forklarte allikevel at jeg ikke var eieren, sammen med at pengene ikke hadde kommet frem.
Da opplevde jeg det rareste.. Helt ekstremt tidig... :)

Hun hadde så mye kontroll inni den maskinen sin at hun kunne se saldo og alle transaksjoner på Paypal sin Norske konto. (Som er i en annen bank.)
Først forteller hun meg at mine penger har kommet frem på kontoen til Paypal. Deretter forteller hun meg saldoen på konto som var : 28541,-
På toppen av det hele fikk jeg tilbud om at hun kunne sende meg liste over alle transaksjoner siste måned i posten.....

Hva syns dere? Litt av en sikkerhet eller?
 

picxx

Well-Known Member
Hva syns dere? Litt av en sikkerhet eller?

Vel, du kan jo kalle det hva du vil, men om du hadde gitt meg navnet på den banken hadde det vært fint, slik at jeg i fremtiden ikke uforvarent hadde opprettet konto der. Kontodetaljer vil jeg gjerna ha for meg selv, og når slike rotehuer som dette sitter og deler sikker info med hytt og pine kan jeg ikke si jeg får allverdens med tiltro til banken.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Vel, du kan jo kalle det hva du vil, men om du hadde gitt meg navnet på den banken hadde det vært fint, slik at jeg i fremtiden ikke uforvarent hadde opprettet konto der. Kontodetaljer vil jeg gjerna ha for meg selv, og når slike rotehuer som dette sitter og deler sikker info med hytt og pine kan jeg ikke si jeg får allverdens med tiltro til banken.

Skjønner godt at det sikkert er flere som reagerer på dette, og syns faktisk selv at det er utrolig dårlig av dem. Jeg tror uansett ikke du skal være redd for å opprette konto der.
Dette er min lokale sparebank skjønner du, og alt dem har er totalt 5 kontorer. Om du allikevel skulle ha lyst på navnet så gi bekjed. Da skal du heller få en pm :) - Minner om at dette er samme bank som rota med regningen min for webhotell + domener jeg skrev en tråd om tidligere...
 

picxx

Well-Known Member
På tide med et bankskifte Atle?
Skandiabanken er jo fin (for alt -utenlandsoverføring).
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, hehe.. Det er nok på tide med bankkifte etterhvert.. Bruker vel igrunn postbanken også, men er ikke helt fornøyd med dem. Det er for dårlig å vente over en halvtime for å få kontakt over telefon..
Begynner nesten å like den lokalbanken min jeg.. De betaler jo regningene mine også :)
Bare pass dere eller så tar jeg og tømmer alle kontoene deres, og reiser langt vekk.. hehe :)

Er det noen banker som er spesielt bedre enn andre når det gjelder overføringer til / fra utland da? Det begynner jo og bli en del av den slags overføringer for tiden...
 
Topp