Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PDF-lenker

flippflopp

Medlem
Dette ser ut til å være siste nytt på et engelsk forum. Kjempe populært å kjøpe det. Har det noe nytte for norske sider om PDF'en er norsk? Finnes jo ingen, såvidt jeg har sett, norske PDF-sider. Så... Ja. Hva tror dere?:confused:
 

hvaer

Medlem
Siste nytt er det ei. Å få linker fra dokumentdeling har vært kjent i lang tid. I teorien kan man legge opp 100 versjoner av det samme dokumentet, og få 100 like verdifulle lenker. Legger man till 100 artikler, på 100 forskjellige steder, så har man brått 10000 verdifulle lenker. Spinner du 100 artikler til 100 varianter, så kan du enkelt få 100.000 verdifulle lenker. Og dette finnes det selvsagt programvare som gjør enkelt og greit.

Men, dette er etter hva jeg har forstått før. Etter Panda og Penguin, så går dette inn under negativ SEO. Nå så bør man ikke legge opp mer en 1 versjon, per sted. Linkene har heller ikke så mye verdi som de hadde før.

Til spørsmålet ditt. Du ser jeg har skrevet dokumenter, og ikke pdf. Jepp, det er ingen forskjell på om linkene kommer fra .pdf, .ppt eller .doc. Her har du f.eks en norsk link..
http://vucidraet.wikispaces.com/file/detail/Doping+statistik.pptx

Så nei, jeg tror du kan poste norske pdf'er så mye du vil, så lenge det er i tråd med nettsidens retningslinjer.
 

Ole Avranden

utvandret
Et lite tips... Tenk mer på å lage en god site som trekker brukere enn å tenke ut fancy lenkebyggingsteknikker. Du kommer faktisk raskere til topps i Google med den teknikken :)
 

flippflopp

Medlem
Et lite tips... Tenk mer på å lage en god site som trekker brukere enn å tenke ut fancy lenkebyggingsteknikker. Du kommer faktisk raskere til topps i Google med den teknikken :)

Ja. Det er planen. Oppdatere med nytt innhold ofte. Problemet er at Google indekserer siden min veldig tregt. Det tar nå gjerne en dag før nytt innhold er indeksert. Det var ikke sånn når jeg hadde blogger før. Da gikk det veldig hurtig. Jeg pinger tjenester, og kommenterer noen blogger hver dag (ikke spam, tosifret antall for hånd), men kanskje jeg bare er utålmodig. Den er jo ikke en uke gammel en gang!:D
 

Ole Avranden

utvandret
Gi det tid flippflopp. Gi det tid :)

Problemet er at Google indekserer siden min veldig tregt. Det tar nå gjerne en dag før nytt innhold er indeksert.

Det er ingen grunn til å få magesår over det. Hvis det er innhold til Studere i utlandet | Guide til utenlandsstudier så har vel det en holdbarhet på flere år. Det er hvor innholdet ligger i SERP om en måned, eller om et halvt år som faktisk teller. Ikke om du er indeksert etter 37 minutter... ;)
 

flippflopp

Medlem
Gi det tid flippflopp. Gi det tid :)



Det er ingen grunn til å få magesår over det. Hvis det er innhold til Studere i utlandet | Guide til utenlandsstudier så har vel det en holdbarhet på flere år. Det er hvor innholdet ligger i SERP om en måned, eller om et halvt år som faktisk teller. Ikke om du er indeksert etter 37 minutter... ;)

hehe... Ja. Vi får håpe. Det er vanskelig å rangere tror jeg, fordi det er en statlig side på nummer en. Jeg får bare fortsette å gjøre det jeg gjør nå.
 

hvaer

Medlem
Ja. Det er planen. Oppdatere med nytt innhold ofte. Problemet er at Google indekserer siden min veldig tregt. Det tar nå gjerne en dag før nytt innhold er indeksert. Det var ikke sånn når jeg hadde blogger før. Da gikk det veldig hurtig. Jeg pinger tjenester, og kommenterer noen blogger hver dag (ikke spam, tosifret antall for hånd), men kanskje jeg bare er utålmodig. Den er jo ikke en uke gammel en gang!:D

Det er ingen tvil om at du er utålmodig. Om det tar en dag, eller 5 for å indeksere siden, før det er noe særlig innhold, har ingen særlig betydning.

Bloggkommentarer bør du gjøre riktig og tenke "etter-penguin". Selv om du manuelt poster innlegg, så kan du etter penguin fremdeles havne i spamfella. Så her må du ha tunga veldig rett i munnen. Google "blog commenting after Penguin", så lærer du deg hva du bør gjøre. Svært mange som driver med bloggkommentarer, har ikke fått med seg at det er store endringer for hvordan man skal gjøre det på en korrekt måte, etter Penguin.
 

flippflopp

Medlem
Det er ingen tvil om at du er utålmodig. Om det tar en dag, eller 5 for å indeksere siden, før det er noe særlig innhold, har ingen særlig betydning.

Bloggkommentarer bør du gjøre riktig og tenke "etter-penguin". Selv om du manuelt poster innlegg, så kan du etter penguin fremdeles havne i spamfella. Så her må du ha tunga veldig rett i munnen. Google "blog commenting after Penguin", så lærer du deg hva du bør gjøre. Svært mange som driver med bloggkommentarer, har ikke fått med seg at det er store endringer for hvordan man skal gjøre det på en korrekt måte, etter Penguin.

Ja. Jeg bruker bare mitt eget navn, og linker bare til domenet, ikke undersider. Og aldri link i kommentaren. Og miks av nofollow og dofollow. Så ser ut til at jeg er trygg enn så lenge.
 
Topp