Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Penger ut fra skattetrekkskonto

E.Bvik

New Member
Hei.

Jeg har et enkeltmannsforetak og har i forbindelse med dette en skattetrekkskonto som jeg har satt over det jeg har beregnet at jeg skal betale i skatt.

Etter skatteoppgjøret ser jeg at jeg har satt vekk mye mer enn det jeg hadde trengt, og nå klarte jeg i tillegg å overføre penger som skulle inn på en annen konto inn på skattetrekkskontoen, og nå får jeg de ikke ut igjen.

Jeg har altså nå en del penger som står på skattetrekkskonto som jeg mye heller skulle hatt på min egen konto.

Er det mulig å tømme skattetrekkskontoen, for eksempel overføre alt til skatteetaten, og få det tilbakebetalt til en konto man kan disponere? Og dersom dette ikke er mulig, er det noen mulighet for å få tilbake de pengene jeg overførte ved en feil?

Har googlet litt men fant ikke så mye om det. Tenkte å ringe til skatteetaten å høre i morgen, men spør her i håp om at noen vet hvordan dette fungerer.

På forhånd takk for hjelpen.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Med enkeltmannsforetak trenger du da overhodet ikke noen skattetrekkskonto? Eller?
 

Stoppet

Banned
Med enkeltmannsforetak trenger du da overhodet ikke noen skattetrekkskonto? Eller?

Men når du først har en så tror jeg reglene for kontoen gjelder uansett.
 

E.Bvik

New Member
Tok kontakt med banken og fikk reversert den siste transaksjonen. Takk for hjelpen!

Du har rett, jeg trengte strengt tatt ikke skattetrekkskonto da jeg ikke har ansatte. Regner med den eneste måten jeg kan få tatt ut det øvrige av penger fra skattetrekkskontoen er å betale det inn som forskuddsskatt og eventuelt få det igjen etter skatteoppgjøret.
 
  • Like
Reaksjoner: mra

Steve Cash

Medlem
Hvis du ikke har ansatte og ikke skylder forskuddstrekk tror jeg du kan få frigitt pengene etter attest fra skatteetaten. Ring dit og spør hvordan du skal gå fram.
 
Topp