Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PHP side med linker og visning av innhold når du trykker på linken

ngomaichi

New Member
Hei,

Jeg har hatt et gammelt PHP script som jeg hadde på index.php og så hadde jeg ei mappe som inneholdt .txt, .html ol. med tekst/kode som viste det som skulle vises da jeg trykket på en av meny knappene, dette for å gjøre et design og slippe og endre på alle html sidene hvis jeg bare kopierte dem og linket disse sammen. mye jobb hvis du skal legge til en knapp f.eks.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og har noen forslag til et slikt script. må ikke være PHP heller.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Se mer: 7 Years Lyrics, One Call Away Lyrics, Side To Side Lyrics
God fornøyelse!
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Dette løses normalt i php med include. I mappen /inc/ stapper du inn alle "fellesfiler" (som header.php, footer.php osv). også inkluderer du disse som vist under.

PHP:
<?php include "inc/header.php"; ?>

Her skriver du html, txt eller hva det skulle være.

<?php include "inc/footer.php"; ?>

Jeg er mer glad i require da denne sikrer at alt innholdet kommer med når siden lastes. Inkluderte filer påvirker gjerne innholdet såpass mye at de er påkrevet for brukeropplevelsen uansett.

Og skal vi dra det virkelig langt, slik man alltid skal, skal du spør om filen finnes før du spør etter innholdet. Jeg bruker somregel file_exists() til det.
PHP:
<?php
if (file_exists(inc/header.php)) {
include "inc/header.php"; 
}
?>

Men vi lager gjerne en funksjon slik at vi slipper all denne koden hver gang.

PHP:
<?php

function getreqfile($filenameincpath) {
if (file_exists($filenameincpath)) {
$inc = require "$filenameincpath";
echo $inc;
}
}

// Kjør denne, erstatt "inc/header.php" med det du vil ha frem
getreqfile("inc/header.php")

?>
 
Sist redigert:
Topp