Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Plassering i <div>

kongen

kongemedlem
Hvordan kan man plassere noe i bunnen av en <div>?
Forsøkte med <div style="vertical-align:bottom"> uten hell...
 
J

Jiberish

Guest
Hva skal du plassere i div'en? Du kan f.eks. sette top padding på det elementet du vil plassere nede i en div.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, du må nesten spesifisere hva det er du skal ha nederst i divven. Dersom du skal ha en bakgrunn nederst til venstre bruker du CSS, mens dersom du skal ha HTML kode nederst til venstre kan du bruke paddinga.

Dersom du har en DIV som er 100px høy, og all HTML skal havne nederst til venstre, da padder du det ned med padding:10px 0 0;

Mens dersom du skal ha innhold (HTML) i toppen OG i bunnen kan du dele f.eks en DIV ID inn i 2stk DIV CLASS, slik at det blir omtrent som:

<div id="hovedddiv">
<div class="en">Øverst</div>
<div class="to">Nederst</div>
</div>

- Og dermed style "en" og "to" slik du vil ha dem. Det er liksom hovedsakelig kun padding; du bruker når du skal velge hvor elementene skal vises i en DIV, men om det er et bilde kan jo absolut background:transparent url() no ...... anbefales,

Måtene dette blir gjort på er forkjellige. Selv bruker jeg som i eksempelet over. Jeg bruker classes i en "#ID" kun for at det skal være med oversiktlig dersom jeg i fremtiden skal redigere på greiene.
 

selbekk

Medlem
eventuelt kan du bruke position: relative;, og bottom: 0; på den div-en som skal nederst. Dvs:

<div id="hovedDiv">
...forskjellig innhold...
<div id="nederstDiv" style="position: relative; bottom: 0;">
...det du vil ha i nederste div-en...​
</div>
</div>
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Tabeller... *kremt*
 
Topp