Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pliktig moms innberretning??

chipen

New Member
Hei, jeg driver ett selskap utenfor EU og Norge og har nå til hensikt å starte opp med en webtjeneste i Norge. Da vil vi få en Norsk leverandør som skal stå for all fakturering til våre kunder hvor vi bare fakturerer våre leverandør. Vår leverandør vil fakturere inkl moms til alle våre kunder og vi hadde sett for oss å fakturere vår leverandør eksl moms. Dette er vel inget problem og vi som er ett overseas selskap vil ikke få noe moms ansvar til Norge? Er det noen som kan gi ett utfyllenede svar på denne problem stillingen? Vi som firma har jo en inntekt fra Norge men denne inntekten vil vi jo måtte legge inn i firmaet våres her. Må vi skatte og betale moms i Norge da? Hadde heller ikke tenkt at det var nødvendig å registrer dette foretaket som ett utenlands foretak i Brønnøysund?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Den norske bedriften importerer en tjeneste og det må registreres en eller annen plass husker jeg rett.
Ved import må den så betale mva til staten, men siden den viderefakturerer til norsk kunde er den forpliktet til å legge på mva uansett, så det går opp i opp.
 
Topp