Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Portal for små og nyetablerte bedrifter

Jetfighter

New Member
Hei! Jeg har selv hatt en liten nettbutikk og fått erfare hvor vanskelig det er å få profilert sin side og stadig jakte på måter å få mere trafikk inn. Dette ga meg derfor en god idee. Jeg etablerer nå nettsiden www.starfasen.no og dette er en portal for små og nyetablerte bedrifter som da er nettopp i denne berømte startfasen. Tanken bak det hele er å samle flest mulig på et sted og dermed få et møtepunkt hvor kunder vet at de kan se etter nye artikler/ideer etc. Jo flere som profilerer sin bedrift her, jo flere treff får vi og jo mere trafikk får du til nettsiden din. Enkelt, ikke sant? Og det beste av alt...det er HELT GRATIS:) (helt fram til det blir så populært at jeg får samvittighet til å ta et lite årlig gebyr:)
Hvis du ønsker å være med nå helt i fra starten av så er det bare å ta kontakt med meg (send meg banner/bilde med web-adressen du vil linke til), men husk hva målgruppen min er, du må enten være nyetablert eller en veldig liten bedrift.
Hilsen Thomas
post@startfasen.no
 

Beergear.no

Medlem
Hadde det ikke vært mye enklere å kunne legge inn link selv?
Så litt på siden, og har et par kommentarer.
Når jeg ser på siden får jeg inntrykk av at dette er en side for bedrifter, ikke for kunder.
Ser også at under f. Eks dyr, så ligger det fisk, hest, hund, katt.
Du tror ikke det er litt vel ambisiøst i starten.
Det er svært få dyrebutikker som bare driver med en av delene.
Om vi skulle vært der måtte vi vært under alle bortsett fra hest.
Ikke meningen å være negativ, bare noen tanker som slo meg når jeg så på siden.
 

Jetfighter

New Member
Tilbakemeldinger blir ikke tatt negativt...tvert imot...så lenge de er saklige. Nå i begynnelsen og oppbyggelsen av siden så er tanken å lokke til seg flest mulig bedrifter og layouten ble litt deretter, men ser helt klart poenget ditt og at siden må transformeres etterhvert og bli mere kundevennlig.
De som ønsker å legge inn sitt banner med link kan selv få velge under vilken mappe de vil være/hva den skal hete. De mappene som jeg har laget fram til nå er bare forslag og tentative. Etterhvert som det blir flere bannere, tenkte jeg å sette dem opp i et vindu hvor bannerne beveger seg sideveis/veksler slik at man ungår at samme banner ligger øverst/fremst hele tiden.
Er det måter hvor man kan legge inn link selv, men hvor jeg kan kontrollere linken før den blir publisert? Tenkte jeg skulle ha et litt bedre kontaktskjema hvor man kan laste opp banneret, legge inn litt info om bedriften og link-adresse.
Ellers er jeg youtube-utdannet, så må ha det inn med teskje hvis det kommer til tekniske detaljer.
 
A

aabbcc

Guest
Hva skiller denne siden fra enda en katalogside?

En side kun fylt med bannere og linker til andre sider er ikke så veldig interessant for andre enn de som legger inn linker for å få litt SEO-effekt.

Det å hjelpe små nystartede bedrifter er jo veldig nobelt og en god ting å gjøre, men jeg kan ikke helt se hvordan denne siden egentlig skal få noen lesere. For min del hadde det, for eksempel, vært mer interessant med en side hvor du en gang i uken eller lignende skrev en artikkel om et par nystartede sider/bedrifter og hva de drev med. Det er noe jeg kunne hatt interesse av å lese og da ville du fått lesere på nettsiden din som igjen vil gi noe mer trafikk til nettsidene til de som blir omtalt.

Kanskje litt kritisk, men du sier jo at du vil ha kritiske kommentarer. Uansett hvordan du vil videreutvikle siden så ønsker jeg deg lykke til og håper det blir en suksess.
 

Jetfighter

New Member
Hehe...liker museslengeren jeg:)
aabbcc: Kjempebra idee å ha en artikkel f.eks. en gang i uken om en nyoppstartet bedrift. "Ukens nybegynner". Helt enig med deg at dette kommer til å gjøre siden mye mere interessant og peke seg litt mere ut. Og det er ikke nødvendig at jeg skriver artikkelen. Regner med at bedriften kan ha interesse av å ha store bilder og informasjon profilert på framsiden og skriver artikkelen selv om hva de driver med, hvordan de kom på ideen sin/startet opp, strategi og framtidsplaner.
Men, jeg må stille spørsmålet om dette er rette stedet å diskutere hvordan jeg skal bygge opp siden. Det skal jo egentlig handle om lenkestrategi i dette forumet. Men send meg gjerne flere tilbakemeldinger på post@startfasen.no.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Når det kommer til brukervennlighet, uttrykk og kvalitet er det helt krise. Den museslengeren synes du sikkert er stilig, og den typen funksjon imponerte kanskje noen tilbake i 1995, men i dag er det faktisk et tegn på at den som har bygget siden ikke aner hva de holder på med.

Helt sånn realistisk ser jeg ikke hvordan det skal være mulig for deg å gjøre dette til noen suksess - dersom dette er det beste du klarer å levere.
 
Ideen om å hjelpe nyoppstartede/små bedrifter er en god start. Utførelsen av design og oppsett bør gjøres på nytt med dynamiske sider med et ordentlig cmssystem i bakhånd wysiwygwebbuilder er nok ikke helt veien å gå..

Man bør helt klart selv kunne legge til bedrifter.
 

Steve Cash

Medlem
Museslengeren hadde vært morsommere hvis det hadde sittet en katt på bunnen av websiden som prøvde å fange den. Seriøst: Ta den vekk, selv om den var morsom i 15 sekunder.
 
Topp