Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med eksportere .SQL-fil /database

appelsin

Medlem
Jeg skal flytte over en Drupal nettside til en annen server, og da trenger jeg også å flytte databasen. Jeg går inn i PphpMyadmin -->Eksporter og så begynner den å laste ned databasen .

Den første gangen jeg lastet ned SQL-filen, var den 100 MB på min harddisk. Jeg prøvde å laste ned på nytt, og da stoppet nedlastningen på 27 MB, og tredje gang stoppet nedlastningen på 50 MB. Her er det åpenbart noe som ikke stemmer.

Hvordan kan jeg laste ned/eksportere uten stopp? Man skulle tro at Mac-en ville laste ned helt til hele filen var ferdig.

Og hvordan vet jeg at jeg har fått lastet ned hele filen?
 

appelsin

Medlem
Grensen gjelder 50 MB på importering av fil. Jeg snakker om eksportering.

Problemet mitt er at jeg ikke vet om jeg får lastet ned hele filen, for den stopper å laste ned når den vil.
 

adeneo

Medlem
Dersom du har tilgang via SSH, så er det normalt rimelig enkelt å dumpe en database i for eksempel Putty:

mysqldump --add-drop-table -u brukernavn -p databasenavn > backupfil.sql
 

appelsin

Medlem
Dersom du har tilgang via SSH, så er det normalt rimelig enkelt å dumpe en database i for eksempel Putty:

mysqldump --add-drop-table -u brukernavn -p databasenavn > backupfil.sql


Ja jeg prøvde SSH med Terminal for første gang i dag. Men i mitt tilfelle skal jeg flytte en databasefil fra en Bluehost-konto til en annen.

Det egentlige problemet mitt er at nedlastningen stopper av seg selv før filen er ferdig nedlastet til min egen PC. Det jeg lurer på nå er hvordan man kan laste ned filer uten at de blir avbrutt før de er ferdig.
 

appelsin

Medlem
Det ser ut som problemet er at man kun har 30 sekunder på å eksportere SQL-filen fra serveren før det stopper.
 

appelsin

Medlem
Jeg har tatt tiden: 2 minutter har man før det stopper.

UglyKidJoe: Kan du fortelle meg hva slags informasjon jeg skal fylle inn på det skjemaet? Jeg klarer ikke bruke tjenesten, og det finnes heller ingen support. Må programmet ligge på samme server som jeg ønsker å eksportere fil fra?
 

adeneo

Medlem
Med SSH så lagres databasen til en fil på serveren, det spiller ingen rolle hvor lang tid det tar? Så kan du laste ned den filen med for eksempel FTP etterpå, eller du kan laste den rett ned med SSH, ved å for eksempel bruke wget e.l.
Timeout problemet ligger i PHPMyAdmin, som normalt timer ut etter 30 sekunder, men det er mulig det er satt høyere i konfigurasjonen på din server.

For å øke timeouten til PHPMyAdmin kan du åpne filen \phpmyadmin\libraries\config.default.php og endre :
$cfg['ExecTimeLimit'] = 300;
til:
$cfg['ExecTimeLimit'] = 0;

null fjerner timeout helt, eller du kan sette lengre tid på timeout'en ved å bruke et høyere tall.
 
Sist redigert:
U

UglyKidJoe

Guest
Ja, hele mappen lastes opp på serveren du vil eksportere db fra, skjemaet skal ha hostnavn, brukernavn og passord til db du ønsker å ta backup av.
 

appelsin

Medlem
Det ser ut som SSH er den eneste muligheten.

Jeg bruker denne kommandoen:

mysql -p -u username_database database_name > eksportfil.sql

Men siden denne filen er på over 305 MB vil det vel ta litt tid å eksportere den til min server. Jeg ser filen står på serveren med en gang etter at jeg kjører kommandoen, men det står bare 0 kb. Er dette fordi den jobber med å eksportere? Det er vanskelig å si om det jobbes eller ikke, siden Terminal bare spør om passord, og når jeg har trykket "Enter" så skjer det ikke så mye i Terminal. Er det bare å vente?
 

appelsin

Medlem
Det hele endte med:

"Killed by signal 15"

...hva nå enn det betyr. Selv ikke Google kan gi noe svar på det.
 

appelsin

Medlem
Dette skriver Bluehost. Kan noen forklare hva jeg må gjøre?

You need to add -q to the ssh command invoked by svn, which happens by default as of 1.6.6. something like this: ut this in ~/.subversion/config: ssh = $SVN_SSH ssh -q
 

kek91

Webutvikler
Du må åpne filen config som du finner under ~/.subversion/ og så legge til "-q" etter ssh = $SVN_SSH linja.

Jeg bruker forresten denne kommandoen for å ta backup:
mysqldump -username <sett-inn-brukernavn> -password <sett-inn-passord> <sett-inn-dateabase> /sett/inn/sti/til/fil.sql

ikke ta med < og > rundt variablene.
Hvis du bruker -u -p istedenfor -user og -password så må brukernavnet og passordet skrives rett etter u'n og p'n, uten mellomrom. (altså: mysqldump -ubrukernavn -ppassord databasenavn minbackup.sql )
 
Topp