Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med zencart admin-området

kkjelles

Medlem
Legger den inn her og siden ingen vil foreløpig svare meg på zencart forumene, og det haster litt.

Jeg har lest "alt" jeg finner når jeg gjør google søk på dette emnet, uten hell.

Jeg installerte zencart med fantastico (bruker hostgator), la inn norsk språk, forandret admin området til noe annet og alt så ut til å virke fint (dette var for en halvtime siden).

Så plutselig får jeg ikke tilgang til adminområdet mitt lengre, får "HTTP 500 intern serverfeil" i IE, sikkert blank side i andre browsere.

Hva i all verden kan jeg gjøre for å fikse dette? Filene er IKKE lastet opp feil. Dette skjer plutselig uten at jeg har gjort noen andre endringer. Jeg har slettet databasen og alt på ftp området, for så å legge alt inn igjen og det samme skjer hver gang (dette er tredje gangen).

Noen som har noen gode forslag?
 

Nutz

Med lem
Prøv å døp om/deaktiver .htaccess for å teste om det er den som kødder det til for deg.
Er det noe syntaxfeil i den så blir det ofte "intern serverfeil"
 

Nutz

Med lem
Sjekk error-loggen, se hva som trigget den 500-meldingen, -det bør stå der.
Mener Hostgator gir deg tilgang til den via cPanel
Hvis det ikke står noe i den enda, så vent litt, ikke alltid de er helt "real-time".
 

Nutz

Med lem
Jaja, du fikk i det minste siden opp igjen.. :)

Men denne "HTTP 500" er noe som server sender ut, ikke noe browser finner ut av av seg selv.. :)
Burde vært i error-log dersom du har aktivert den..
 

kkjelles

Medlem
NÅ har jeg endelig lokalisert problemet, var visst ikke oppmerksom nok sist gang det skjedde.

Problemet oppstår etter jeg velger norsk fra dropdownmenyen øverst til venstre i zen cart admin! Standard er jo engelsk. (husker ikke helt hva tittelen på menyen er)

Det er sikkert noen slags feil i språkfilene mine, men jeg har ikke i nærheten av nok skills til å klare å finne problemet, så jeg spør igjen om hjelp :p
 

picxx

Well-Known Member
Det er sikkert noen slags feil i språkfilene mine, men jeg har ikke i nærheten av nok skills til å klare å finne problemet, så jeg spør igjen om hjelp :p

En 500 melding er jo en "reduntant" melding, som vil vises om du bruker for mye ressurser fra kontoen din (somoftes).
Gå over språkfilen(e) og se om de har endtags på alle, evt. finn ett sett som er eldre du kan bruke.
(Har selv innstallert zencart noen ganger og kan vel erindres at noe slikt oppstod sist jeg innstallerte det....noe som betyr merarbeid for deg, og mindre troverdighet for zencart.no)
 

kkjelles

Medlem
En 500 melding er jo en "reduntant" melding, som vil vises om du bruker for mye ressurser fra kontoen din (somoftes).
Gå over språkfilen(e) og se om de har endtags på alle, evt. finn ett sett som er eldre du kan bruke.

Jeg er absolutt ingen ekspert på dette området som dere kanskje skjønner, men den HTTP 500 feilmeldingen kommer kun i internet explorer, i chrome og firefox vises det bare en blank skjerm. Hence google søket ovenfor der mange har hatt samme problem som meg.. Det "unike" med mitt tilfelle er vel at det skjer med en gang jeg velger "Norsk" fra den dropdown menyen, noe jeg ikke kan se noen andre har hatt problem med før meg (hvertfall ikke skrevet om det på et forum).

Uansett, hvis noen har de norske språkfilene på sin pc eller på ftpen til nettbutikken sin og kunne lastet de ned eller noe slikt og sendt de over så hadde jeg vært evig takknemlig!
 

picxx

Well-Known Member
Uansett, hvis noen har de norske språkfilene på sin pc eller på ftpen til nettbutikken sin og kunne lastet de ned eller noe slikt og sendt de over så hadde jeg vært evig takknemlig!

Forsøk en slik "standard" feilsøkningsprosedyre.
Last opp alle filene til zencart på nytt, manuelt, via ftp.
 

picxx

Well-Known Member
Språkfilene eller hele zen cart? Har lastet opp og installert zen cart 4 ganger nå og samme skjer hver gang jeg velger norsk fra menyen.

Ok, da ser det ikke ut som om det hjelper.
Har tidligere hatt noen errorproblemer ved innstallasjon fra fantastico fordi noen filer mangler eller ikke er hele, så tenkte det kunne være verdt forsøket.
Får du ikke noe svar her:
Zen Cart Norge
Mener å huske at disse var ganske aktive tidligere (tidene forandrer seg jo dog).
 

kkjelles

Medlem
Ok, da ser det ikke ut som om det hjelper.
Har tidligere hatt noen errorproblemer ved innstallasjon fra fantastico fordi noen filer mangler eller ikke er hele, så tenkte det kunne være verdt forsøket.
Ja tenkte at kanskje fantastico var problemet så jeg gjorde hele installasjonen manuelt igår, med samme resultat.

Får du ikke noe svar her:
Zen Cart Norge
Mener å huske at disse var ganske aktive tidligere (tidene forandrer seg jo dog).
Ikke foreløpig..
 
Topp