Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produktinfo-side i tillegg til nettbutikk

ElectronMan

New Member
Hei!

Jeg har en nettbutikk med en del info om varene jeg selger fra flere produsenter.
I tillegg ønsker jeg å lage flere produsent-spesifikke sider med dypere info om produktene fra kun den produsenten. Med andre ord sikrer jeg meg domenene som er relaterte til disse, og holder dem adskilt, men med lenke til nettbutikken for evt. kjøp.

Vet noen om maler som kan brukes for å lage slik produktinfo? Egentlig er jo oppsettet i de fleste nettbutikker bra, men det er en enkel versjon av dette jeg trenger, uten kjøpe-mulighet, men med produkt-kategorier, enkelt-produkter, bilder av produktene ++

Hilsen Tord.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er jo egentlig bare å bruke en standard wordpressinstallasjon og så legge produkter i hver sin kategori. Som det er gjort f.eks. på Lytterommet | Høykvalitets audioutstyr eller på Salongutstyr | salongutstyr | Salongutstyr. Her er det mange forskj. merker, men det kunne likså gjerne bare vært ett merke.

Men jeg er nysgjerrig, hvorfor vil du bruke slikt godt unikt innhold/produktinfo på andre nettsteder enn nettbutikken din?
 
Sist redigert:

ElectronMan

New Member
Det er jo egentlig bare å bruke en standard wordpressinstallasjon og så legge produkter i hver sin kategori. Som det er gjort f.eks. på Lytterommet | Høykvalitets audioutstyr eller på Salongutstyr | salongutstyr | Salongutstyr. Her er det mange forskj. merker, men det kunne likså gjerne bare vært ett merke.

Men jeg er nysgjerrig, hvorfor vil du bruke slikt godt unikt innhold/produktinfo på andre nettsteder enn nettbutikken din?

Hei, takk for svar!

Vel, ønsket om å ha info på flere domener i tillegg til nettbutikken skyldes blant annet at produsenten dermed får en dedikert norsk infoside via meg, som jo skaper bedre/mer indeksering hos søkemotorer, og lettere får tak i de kunder som går til dette domenet direkte.
I tillegg er det jo slik at Google Adwords ikke godtar annonser med forwarding direkte fra domene www.produsentnavn.no til www.nettbutikkenmin.no.

Er de to eksemplene du viser laget med WordPress? Jeg har sett noen andre WordPress-sider som var både lite intuitive å administrere og ble seende rare ut, men disse var jo veldig bra.

Hilsen Tord.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er jo fint med en dedikert side for en merkevare hvis folk søker etter det bestemte merket, men for søkemotorene er det nok like greit om du hadde hatt undersider for hver produsent på nettbutikken.

Jeg har laget de to sidene med Wordpress ja. Wordpress har ingen begrensninger på utseende eller funksjonalitet, kun fantasien setter begrensninger.
 
Topp